Nákup jízdenek v Českých Budějovicích bude intuitivnější

Virtuální jízdenky si cestující mohou pořídit v jakémkoliv spoji českobudějovické MHD už více než rok. V reakci na zpětnou vazbu od uživatelů nyní Dopravní podnik města České Budějovice připravil aktualizaci odbavovacích zařízení, k intuitivnějším tlačítkům v češtině přibyla i možnost přepnutí do angličtiny.

Dosavadní podoba obrazovek, na kterých si cestující mohou virtuální jízdenky nejen koupit, ale i sami zkontrolovat, vycházela z názvosloví dodavatele, které je používané i v dalších městech. Ze zkušeností revizorů i podnětů, které přijalo zákaznické centrum DPMCB, ale někteří cestující například o možnosti zkontrolovat si platnost jízdenek pod dosavadním tlačítkem Info o kartě nevěděli. Někteří také zapomínali, že pokud kupují jízdenku pro další cestující pouhým přiložením, je potřeba vícenásobný nákup potvrdit na obrazovce.

„Věříme, že po úpravách bude nákup virtuálních jízdenek pro cestující ještě srozumitelnější, a to včetně cizinců, kteří mají nově možnost přepnout menu do angličtiny,“ uvádí k projektu ředitel DPMCB Slavoj Dolejš.

Virtuální jízdenky se již v průběhu roku 2022 staly druhým nejoblíbenějším typem jednotlivých jízdenek po tištěných jízdenkách z automatů. Cestující virtuální jízdenky v prosinci 2022 zakoupili již v 24,4 procentech případů (93,5 tisíce prodaných), tištěné jízdenky z automatů v 44 procentech (169,5 tisíce prodaných). Papírové jízdenky každopádně cestující nemuseli ihned v daný měsíc použít, často je nakupují také do zásoby.

Nejaktuálněji za březen 2023 už cestující využili 96 500 virtuálních jízdenek. Naprostou většinu tvořily základní jízdenky na 60 minut (91 tisíc), které lze zakoupit zrychleně pouhým přiložením karty, a zlevněné 60minutové jízdenky pro děti od 6 do 15 let (4,5 tisíce).

TZ DPMČB