15 let automatického metra v Norimberku

Metro bez řidiče bylo v Norimberku první svého druhu v celém Německu. Unikátní bylo nasazení za plného provozu a také smíšený provoz na tratích U2 a U3. I po 15 letech automatické metro stále fascinuje.

To, co dnes Norimberčané považují za samozřejmost, bylo před 15 lety velkou novinkou. Dopravní podnik se dokonce setkal s nejednou odmítavou reakcí. Metro bez řidiče bylo v Norimberku první svého druhu v celém Německu a zapsalo se do historie.

Takzvaný smíšený provoz na společném úseku tratí U2 a U3 byl rovněž světovým unikátem. „Když jsem to viděl poprvé, byl jsem fascinován. Člověk znal plně automatizovanou linku metra např. z Paříže, ale smíšený provoz souprav s řidiči a automatických vlaků bez řidiče na stejné trati byla novinka,“ vzpomíná Ondřej Matěj Hrubeš, zakladatel webu MHD86.

Zatímco linka …

… pokračování pro předplatitele na Patreonu.

Marie Texlerová

redaktorka dopravního magazínu MHD86.cz. Vystudovala VŠCHT v Praze, ale její vášní je psaní. Ráda cestuje veřejnou dopravou a sleduje nové trendy. V budoucnu ji láká vydat vlastní knihu.