U-Bahn100: První testy automatického metra slibují revoluci ve veřejné dopravě

Společnost Hamburger Hochbahn AG spustila první úspěšné testy automatického metra v rámci projektu U-Bahn100. Cílem je snížení intervalu mezi jednotlivými vlaky na 100 sekund. Nové metro bude plně automatizované a řízené počítačem. Testování proběhlo na trati U1 a pro automatizaci budou potřeba rozsáhlé renovace vlaků a návěstidel. Projekt, vedený společnostmi Alstom a Siemens Mobility, je průkopnický v rámci Německa a otevírá nové možnosti pro digitální řešení v oblasti veřejné dopravy.

… pokračování pro předplatitele na Patreonu.

Marie Texlerová

redaktorka dopravního magazínu MHD86.cz. Vystudovala VŠCHT v Praze, ale její vášní je psaní. Ráda cestuje veřejnou dopravou a sleduje nové trendy. V budoucnu ji láká vydat vlastní knihu.