Brněnský dopravní podnik pokračuje v projektu Mario

Dopravní podnik města Brna pokračuje v projektu Mario, kdy si jako jediný dopravce v Česku kompletuje trolejbusy vlastními silami. Z dodávky komponent na deset vozů SOR TNS 12 dorazily do dílen ve vozovně Komín první dva, další budou následovat. Do ulic s cestujícími vyjedou na přelomu října a listopadu.

„První dva vozy z projektu Mario v Brně jezdí s evidenčními čísly 3065 a 3066 od loňského roku. Využili jsme rámcové dohody a objednali od výrobce komponenty k sestavení dalších deseti trolejbusů SOR TNS 12. Pokračujeme tak ve strategii obnovy vozového parku, v tomto případě v rámci unikátního projektu, kdy si vozy kompletujeme sami a ušetříme tak na jednom trolejbusu 2,5 milionu korun. V příštím roce bychom ve vazbě na naše finanční možnosti rádi koupili a sestavili dalších deset kusů,“ sdělil Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna.

Pracovníci komínské vozovny nyní vyrobí a namontují kabelové rozvody, instalují elektrické výzbroje a motory, sběrací soustavy a střešní kontejnery. Následovat bude propojení všech systémů a takzvané oživení vozu. „Samotná kompletace jednoho vozu a jeho oživení nám zabere přibližně měsíc. Pak nás čekají různé revize zakončené žádostí o vydání průkazů způsobilosti. Předpokládáme, že by tyto dva vozy mohly vyjet s cestujícími na přelomu října a listopadu,“ sdělil Marian Čech, vedoucí technického provozu trolejbusů DPMB.

V průběhu léta a podzimu výrobce dodá komponenty k dalším osmi trolejbusům z objednávky, na jejichž sestavení vzápětí začne tým pracovat.

Moderní, nízkopodlažní a klimatizované trolejbusy SOR TNS 12 v provozu nahradí trolejbusy 21Tr z let 1999 až 2002, kterých DPMB provozuje nyní 26. Cestující se novými vozy z projektu Mario budou moci svézt nejčastěji na linkách 30, 32 a 34.

TZ DPMB