Pražský dopravní podnik zvyšuje bezpečnost po incidentu s upadlým kolem u tramvaje KT8N. Příčina se hledá

Po nedávném incidentu, kdy u jedné z tramvají KT8N došlo k upadnutí kola, se Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) rozhodl reagovat okamžitým odstavením části této flotily z provozu. Incident, který přinesl nemalé obavy o bezpečnost pražské tramvajové dopravy, vedl k přijetí řady preventivních opatření.

Na začátku července došlo v pražském Hloubětíně k incidentu, kdy se u jedné z tramvají KT8N uvolnilo a upadlo kolo. Dopravní podnik hlavního města Prahy okamžitě odstavil část flotily těchto tramvají z provozu a přijal řadu preventivních opatření, aby zajistil bezpečnost cestujících a spolehlivost tramvajové dopravy.

Jak komentuje Daniel Šabík, vedoucí odboru Komunikace DPP, po zdokumentování závady, demontáži a uskladnění jednotlivých částí kola technici DPP ve spolupráci s odborníky z Výzkumného ústavu kolejových vozidel provedli odborné posouzení příčiny závady. „Na základě jejich zjištění jsme se do odvolání rozhodli provádět zvýšené a četnější kontroly a měření kol u tohoto typu tramvají ve všech vozovnách, kde jsou deponované. Kromě toho jsme prověřili technologické procesy a postupy při skládání těchto kol na výrobní lince v Opravně tramvají DPP.“

I přesto, že se technici snaží závadu prozkoumat, stále existuje několik hypotéz o tom, co bylo příčinou tohoto problému. Dopravní podnik proto požádal odborníky z Fakulty strojní ČVUT o pomoc při vyhodnocení těchto hypotéz a určení konkrétní příčiny. Díky opatřením, která byla zavedena, DPP pevně věří, že riziko opakování podobné mimořádné události bylo minimalizováno.

Vzhledem k tomu, že kola tramvají jsou složena z několika dílů, které dodávají různí výrobci, DPP požádal Fakultu strojní ČVUT o provedení odborné analýzy vybraných částí kola. „Na základě výsledků této analýzy a jednoznačného určení příčiny závady budeme následně vést jednání s výrobci dotčených dílů,“ doplňuje Šabík.