U5 ve Stuttgartu jezdí nově až do Leinfelden Neuer Markt

Na novou konečnou ve čtvrti Leinfelden se cestující vozí od 18.října. Stanice je 700 metrů vzdálena od původní konečné, má dvě boční vyvýšená nástupiště, bezbariérový přístup a vlaky ji obsluhují s intervaly 20 minut.

Prodloužení se po tříletém odkladu dočkala linka U5 v německém Stuttgartu. Po zdržení způsobeném pandemií Covid-19, se nyní rozjely vlaky lehké železnice až do Leinfelden Neuer Markt. Nová konečná, která měla být otevřena v roce 2021, je 700 metrů vzdálená od původní konečné Leinfelden Bahnhof.

Na hlavní nádraží ve Stuttgartu se nyní z nové čtvrti Leinfelden dostanete za 27 minut, aniž byste museli přestupovat. Za tímto účelem jezdí vlak U5 během dne po dvaceti minutách, mimo špičku každých třicet minut. Kromě prodloužení trati byla na konci nového úseku jižně od dočasného obratiště, které má být vybudováno pro zásobování lehké železnice elektrickou energií, postavena nová provozní budova.

Nová konečná stanice sestává ze dvou bočních vyvýšených nástupišť, která jsou určena pro provoz vlaků o délce 40 metrů. Výstavba počítá i s případnou modernizací. Nástupiště lze totiž v případě potřeby upravit pro 80metrové vlaky bez dalších stavebních zásahů. Nástupiště směrem na sever do centra města je propojeno s novým sousedním náměstím, které zajišťuje bezbariérový přístup do stanice.

Dvoukolejná trasa vede po celé délce nad zemí s travnatým porostem. Výhybky jsou oproti tomu realizovány ve štěrkové konstrukci. Pro lepší přístup záchranné a vyprošťovací služby slouží zpevněná 20 metrů dlouhá část jedné koleje. Cestující mohou na nově otevřeném úseku využít také 3 signalizované přechody pro chodce. Cena výstavby vyšplhala přes 11 milionů eur.

Marie Texlerová

redaktorka dopravního magazínu MHD86.cz. Vystudovala VŠCHT v Praze, ale její vášní je psaní. Ráda cestuje veřejnou dopravou a sleduje nové trendy. V budoucnu ji láká vydat vlastní knihu.