Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) objednaly dalších 30 vozidel Mireo pro příměstskou a regionální dopravu od společnosti Siemens Mobility. Objednávka, která je součástí stávající rámcové smlouvy až na 540 vozidel, doplní 70 jednotek z předchozího roku a flotila vozidel Mireo u rakouského dopravce tímto dosáhne počtu už 100 jednotek. S postupným nasazením nových vozidel se počítá od roku 2029.
„Na vývoji platformy Mireo od počátku aktivně pracují projektanti, vývojáři a konstruktéři z české pobočky Siemens Mobility. Oddělení Engineeringu máme v Praze, Plzni, Brně a Ostravě se zhruba 400 zaměstnanci a má významnou úlohu v rámci Siemens Mobility celosvětově. Jsem velmi rád, že značná část našeho českého týmu je zapojena do projektu pro ÖBB,“ uvedl Roman Kokšal, CEO Siemens Mobility v České republice. „Naše oblíbené a spolehlivé příměstské a regionální trakční jednotky Mireo EMU, BEMU a HMU, které v součtu u všech zákazníků čítají už přes 550 prodaných vozidel pro 23 flotil, kombinují vysokou hospodárnost a efektivitu provozu a vysokou trakční výkonnost s moderními funkcionalitami a vysokou úrovní pohodlí a komfortu pro cestující.“
Mireo pro ÖBB – vysoký výkon a optimální zážitek z cestování
Trakční jednotky Mireo mají moderní design a zaujmou svou provozní hospodárností a vysokou úrovní pohodlí a komfortu pro cestující. Mohou dosáhnout maximální rychlosti 160 km/h a budou technicky uzpůsobeny a schváleny pro provoz kromě Rakouska také v Německu a v České republice. Vozidla jsou vybavena Evropským vlakovým zabezpečovacím systémem (ETCS).
Lehká konstrukce vozidel Mireo a nízká spotřeba energie pro trakci i pro vedlejší účely, aplikace systému klimatizace využívající přírodní chladivo a tepelné čerpadlo přispívají k udržitelnosti. Speciálně pro ÖBB byla vozidla navržena širší, než je tomu u dosud dodaných vozidel Mireo. Jsou založena na konceptu samostatných podvozkových vozů. Platforma trakčních jednotek Mireo je tímto obohacena a nabízí jak řešení s Jakobsovými podvozky, tak i řešení s konvenčními podvozky, což zvyšuje její variabilitu a možnost přizpůsobení koncepce vozidla provozním podmínkám a potřebám zákazníka. Vozidla Mireo používají podvozky typu SF 7500 s vnitřním rámem s cílem ušetření hmotnosti a prostoru, který je využit pro uložení dalších komponent pod vozem. Tím se zlepšují jízdní vlastnosti vozidla a cestující mají více místa a lepší pocit v prostoru.
Moderní design a vybavení interiéru vozidel umocňuje příjemný zážitek z cestování. Vozidla umožňují bezbariérový nástup a výstup cestujících, mají klimatizaci, bezdrátovou datovou síť WLAN, elektrické zásuvky, stojany na lyže a snowboardy, místa pro dětské kočárky i invalidní vozíky v nástupních prostorech a rozsáhlý prostor pro přepravu kol.
TZ Siemens Mobility