RegioPanteři a RegioFoxy v Královéhradeckém kraji zkvalitnily cestování vlakem

Flotila regionálních vlaků Českých drah na severovýchodě Čech se cestujícím mění doslova před očima. Moderní vlaky RegioPanter a RegioFox ujedou denně na tratích v Královéhradeckém kraji téměř 6,5 tisíce kilometrů. Na další nové vlaky se navíc cestující mohou těšit i letos, na podzim plánuje dopravce nasadit do provozu další desítku motorových jednotek RegioFox.

Revoluce v kvalitě vlaků v regionu, kterou jsme díky spolupráci s krajem mohli loni odstartovat, pokračuje i v letošním roce. V loňském roce jsme cestujícím na koleje doručili 7 elektrických jednotek RegioPanter a celkem 15 motorových jednotek RegioFox, přičemž letos v lednu k nim přibyla ještě jednotka s pořadovým číslem 16. Společně s RegioPantery první série, které znají cestující z tratě Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř, moderní bezbariérové vlaky Českých drah najedou v regionu každý den 6,5 tisíc kilometrů. To je, jako by urazily cestu z Hradce Králové až do indické Bombaje. Další stovky kilometrů pak ujedou každý den na území sousedního Pardubického a Středočeského kraje, kam v rámci výkonů zajíždějí,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a dodává: „Díky dodávce nových vozidel došlo také k razantnímu omlazení regionálního vozidlového parku. Nyní jsme na průměrném věku regionálních vozidel 14 let s tím, že jak budou chodit další nové RegioFoxy přímo z výrobních linek, můžeme pokračovat ve vyřazování dosluhujících vozidel řad 854 a 843 a dále tak mládnout.“

Moderní vlaky obsluhují primárně ty nejvytíženější linky v Královéhradeckém kraji a zajíždějí i do Pardubického a Středočeského kraje.

RegioPantery 1. a 2. generace:

  • Pardubice – Hradec Králové – Jaroměř
  • Chlumec nad Cidlinou – Hradec Králové – Týniště nad Orlicí (– Choceň)

RegioFoxy:

  • Choceň – Náchod
  • Hradec Králové – Trutnov / Svoboda nad Úpou
  • Hradec Králové – Náchod – Meziměstí / Broumov
  • Trutnov – Chlumec nad Cidlinou – Kolín
  • Stará Paka – Lomnice nad Popelkou, Chlumec nad Cidlinou – Městec Králové

Výhody nových vlaků pro obyvatele Královéhradeckého kraje:

  • Veřejná doprava zajištěna nejmodernějšími vlaky;
  • Klimatizace;
  • Bezbariérovost / nízkopodlažnost – podlaha je v úrovni moderních nástupišť, jaká jsou v modernizovaných stanicích, např. Jaroměř, Týniště nad Orlicí, Náchod, Hradec Králové a další;
  • Vlaky jsou vybaveny rampami pro nástup osob na vozíku a výsuvnými schůdky pro stanice s nižší výškou nástupiště;
  • Palubní sítí Wi-Fi;
  • Možností napájení cestovní elektroniky ze zásuvek 230 V 50 Hz AC a USB portů;
  • Dobíjení elektrických invalidních vozíků, u elektrických jednotek i elektrokol;
  • Velké prostory pro umístění invalidních vozíků, kočárků, jízdních kol a dalších objemných zavazadel;
  • Moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami dle požadavku krajů ve 2. a případně také v 1. třídě;
  • Moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem, dveře jsou vybaveny varovnou audiovizuální signalizací před zavíráním a mají bezpečnostní prvky proti sevření osob;
  • Prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené sklopným stolem pro přebalování kojenců;
  • Moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.
  • Sklopné stolky nebo čtecí lampičky pro individuální osvětlení
  • Nejmodernější bezpečnostní a komunikační technika, jako jsou evropský vlakový zabezpečovač ETCS nebo radiokomunikace GSM-R.

Po kompletním dokončení modernizace regionálního vozidlového parku Českých drah v Královéhradeckém kraji zajistí nové vlaky více než 70 % všech výkonů v regionální dopravě. Zároveň bude 100 % všech regionálních spojů operováno bezbariérovými, nízkopodlažními vlaky, které garantují pohodlné cestování všem skupinám obyvatel včetně seniorů, malých dětí nebo osob na vozíku.

TZ ČD