Město se snaží odklonit od tradiční dominance automobilů a soustředit se na čistší a tišší městský prostor. Odpovědí na přeplněné silnice ve čtvrti Venusberg a nedostatek parkovacích míst je projekt lanovky. Ten prošel klíčovým milníkem a vstupuje do další fáze příprav.
Lanovka, začleněná do systému veřejné hromadné dopravy, má propojit čtvrť Beuel na pravém břehu řeky s Bundesviertel a Venusbergem a vytvořit rychlou, přímou alternativu k současné složité dopravě. Kabiny by měly jezdit každých 20 až 40 sekund, což znamená plynulé odbavení cestujících bez dlouhého čekání. Každý den by lanovku využilo až 15 000 lidí, což ročně ušetří okolo 12 milionů kilometrů, které by jinak najezdily automobily.
Kromě odlehčení dopravě slibuje projekt řadu dalších benefitů, jako je pohodlné napojení na stávající dopravní sítě, zkrácení dojezdových časů na polovinu, jedinečná panoramata Rýnu i pohoří Seibengebirge, jízdné v rámci tarifního systému veřejné dopravy a v neposlední řadě bezbariérový přístup.

Na projektu nyní intenzivně spolupracují město Bonn, společnost Stadtwerke Bonn a nový programový správce, poradenská firma Drees & Sommer SE. Probíhá koordinace s veřejnými orgány, posuzování dopadů na životní prostředí, geologii, hluk i hydrologii. V plánu jsou také veřejná slyšení a výběr dodavatele technologie.
Podle starostky Katji Dörner je lanovka slibný projekt. „Všichni zúčastnění si uvědomují, že v místní dopravě razíme novou cestu a působíme jako vzor pro ostatní města. Dláždíme cestu jednomu z nejekologičtějších dopravních prostředků v Německu,“ uvádí pro SWB.
Zkušenosti z jiných měst ukazují, že lanovky mohou být úspěšnou součástí městské mobility. Největší síť městských lanovek najdeme v bolivijském La Pazu, kde systém tvoří 10 linek a 30 kilometrů tratí. Lanovky slouží i v Barceloně, Londýně či Berlíně.