Nejen cestující, ale také tramvajáci se nesmyslně saunují v tramvajových kabinách. Dopravní podnik hl. m. Prahy totiž nevhodně řadí tramvajové soupravy. Zda se, že pro některé vedoucí pracovníky jsou důležitější tzv. postupky evidenčních čísel tramvají v soupravě, než zajištění komfortu pro řidiče.
Dopravní podnik už několik let nechává instalovat do kabin tramvají řady T3 klimatizační jednotky, aby práce pro řidiče tramvají byla v letních měsících snesitelnější. Dosazování klimatizací probíhá postupně, i s ohledem na opravy a rekonstrukce vozů. A tak zatím nejsou všechny tramvaje řady T3 klimatizací vybavené. Tohle je ještě pochopitelné.
Ale co není pochopitelné, že vozy, které už mají klimatizaci kabiny jsou řady do souprav jako zadní vozy! Pro šotouše v podniku je totiž přednější provozovat soupravu v postupkové číselné řadě 8514+8515 (oba vozy mají klimatizaci kabiny řidiče), než aby se souprava roztrhla a klimatizované vozy byly primárně řazené jako přední a neklimatizované jako zadní. Počet podobných souprav, kde i zadní vůz je s klimatizací jezdilo víc a jejich počet zjišťujeme (např. 8288+8516, 8757+8551, 8292+8553, 8529+8554, 8770+8555, 8294+8576, 8755+8577).
Problému se věnovali už v neděli stránky mobilnitabla.cz Lukáše Julínka, které napsaly: „Terčem stížnosti se tak staly zejména soupravy z vozovny Strašnice, v jejímž vozovém parku jsou už řidičské klimatizace zastoupené natolik, že takto vybavené vozy řadí jako zadní v soupravách. Odbory proto požadují relokaci části těchto vozů do jiných vozoven, které trpí nedostatkem takových tramvají.“
Až po zásahu odborářů a kauze vozů Škoda 15T s klimatizací ve vozovnách došlo ke změně a začaly se některé tramvaje přesouvat mezi vozovnami Strašnice a Žižkov, aby vznikly nově řazené soupravy s klimatizaci kabiny v předním voze. Například zmíněná souprava 8514+8515 byla roztržena a dnes nově jezdí jako 8514+8475 a 8515+8424. Změny mají probíhat i u dalších souprav.
Budeme sledovat, zda v dalších dnech bude docházet k větší prioritizaci nasazování klimatizovaných tramvají – ať už těch, kde je klimatizován i prostor pro cestujících, či těch, kde jsou klimatizace alespoň pro řidiče.