Cestující v bývalém hlavním městě Německa si postupně zvykají na nová vozidla ve flotile místního dopravního podniku SWB Bus und Bahn. Modernizace vozového parku tramvají je v plném proudu a hlavní roli v ní hrají moderní nízkopodlažní tramvaje Škoda 41T, které postupně nahrazují vysloužilé vozy z 90. let.
Dopravní podnik SWB si u českého výrobce objednal celkem 28 vozidel, která nesou obchodní název ForCity Smart Bonn. Jejich nasazování do provozu probíhá pozvolna, ale systematicky. Každá nová tramvaj musí před zařazením do ostrého provozu s cestujícími projít náročným schvalovacím procesem a sérií testovacích jízd.
První vlaštovky se již úspěšně zabydlely na lince 61, kde si cestující mohou užívat vyššího komfortu, moderního designu a plné nízkopodlažnosti.
Linka 62 je další na řadě
Mnoho cestujících s napětím očekává, kdy se nové tramvaje objeví i na druhé tramvajové lince 62. Podle nejnovějších informací je tento okamžik již na dosah. Provoz typu Škoda 41T na této lince je již plně schválen a v současné době probíhají poslední praktické zkoušky v terénu. Dopravní podnik SWB potvrzuje, že k nasazení na linku 62 dojde ještě v průběhu roku 2025.
Loučení s vozy Duewag a jejich druhá šance v Polsku
S příchodem nových českých tramvají nastal čas na rozloučení se staršími vozidly typu Duewag/Siemens R1.1, která v Bonnu sloužila od roku 1994. Nejedná se však o jejich konec. Většina z nich totiž míří za novým životem do Polska. Celkem 24 vozů odkoupil dopravní podnik MPK z Poznaně, kde po nezbytných úpravách budou i nadále sloužit cestujícím.