Taky občas v koleně přemýšlíte, jaký zvolit jízdní pruh – který bude nejrychlejší? A nebo zda je lepší kolonu objet?
Jelikož patřím mezi ty, kteří po Praze cestují i autem a baví mě sledovat provoz a používat zkratky, rád se o některé zkušenosti podělím. Začnu Severojižní magistrálou ve směru k Muzeu. Tady se dělají celkem pravidelně každé odpoledne dlouhé kolony. Přesto, jsou to kolony, které se hýbou (tedy na tzn. stupni č. 4). Když k tomu připočtu fakt, že kolonu vytváří pouze světelná signalizace u Muzea (aby dál auta projely hladce) a drží pro SJM dlouhou zelenou, vyplatí se kolonu vystát.
V praxi to vypadá tak, že od Hlavního nádraží k Muzeum trvá jízda v koloně cca 5-6 minut, z mostu nad Masarykovým nádr. 10 minut a od Těšnovského nájezdu cca 12 minut. A teď přichází na řadu otázka, jakým jet jízdním pruhem. Z mé praxe se ukázalo, že od Těšnova je nejrychlejší levý jízdní pruh a to cca do oblasti mezi sjezdem k Bulharu a jeho nájezdem. Tady je dobré se přesunout do pravého pruhu, který se v těchto místech zrychluje. Tento pruh se po připojení nájezdu od Bulhara stává prostředním. Tímto pruhem je pak vhodné pokračovat až k semaforu u Muzea. Záměrně popisuji pouze tipy slušného řidiče, nikoliv „prasárny“, kterými lze čas ještě zkrátit.
A co vy? Máte také nějaké tipy a vychytávky? Napište je to diskuze pod článkem.