Za sobotní dopravu na Kabáty musím Dopravní podnik Praha pochválit. Akci zvládl špičkově zajistit podle objednávky organizátora koncertu. Posílena byla tramvajová doprava v úseku Hradčanská – Vypich, všechny linky metra, několik autobusů v trase Vypich – Nové Butovice a na noční tramvajové linky byly nasazeny soupravy.
Pro návoz návštěvníků byla odpoledne posílena linka metra A a dále bylo nasazeno 14 tramvajových vlaků, které naváželi návštěvníky koncertu z Hradčanské na Vypich pod označením X, či 25. Zpět se tramvaje vracely manipulačně. Tyto vložené spoje byly řízeny dispečersky a to ve výborné koordinaci s ostatními tramvajovými linkami. Pravidelně tak souprava X vjížděla do zastávky Hradčanská před plnou přijíždějící tramvají linky 25 od Vltavské. Díky skvělé práci dispečerů se podařilo po celé odpoledne odvážet plynule všechny návštěvníky koncertu. Spoje jezdily plné, ale nestalo se, že by se cestující nevešli do druhé soupravy. Vždy tramvaje stačily odvést jedno metro, než se nahrnuli lidé z toho dalšího. Ani kapacita tramvají směřujících na Vypich nebyla 100% naplněna. Zároveň je nutné pochválit, že na vložené spoje byly nasazeny velkokapacitní soupravy vozů T3SUCS a T3R.P, které poberou větší množství cestujících a jsou ideální pro takovéto vytížené spoje.
Pro odvoz návštěvníků koncertu DPP vyslal na Vypich padesátku souprav. Jednalo se nejen o již zmíněné posilové soupravy X, ale i o pravidelné zatahující vlaky z denních linek, které před zatažením do vozoven byly vyslány na Vypich, aby odvezly návštěvníky koncertu na metro Hradčanská. Tady probíhala skvělá organizace pracovníků metra, kdy k nástupišti vždy přijela souprava metra tak, aby byl pobyt soupravy ve stanici pro nástup cca 3-4 minut (interval byl 5 minut). Díky dlouhému pobytu ve stanici a personálu DPP, který naváděl cestující do jednotlivých vozů bylo možné využít celou kapacitu soupravy metra, vč. krajních vozů. Tím se i zabránilo kumulaci osob ve stanici, jelikož téměř pořád stála nějaká souprava ve stanici do které se rovnou nastupovalo. Soupravy odjížděly plné, ale nikoliv narvané. Posíleny byly intervaly na všech třech linkách metra na interval 5 minut v centrálních úsecích (linka A Dejvická – Želivského, linka B Nové Butovice – Českomoravská, linka C Nádraží Holešovice – Kačerov). Navíc po celou noc pak byla zvýšená kapacita nočních tramvajových spojů na dvojnásobek nasazením souprav.
Jelikož na koncert přišlo cca 75.000 lidí, je jasné, že takové množství osob není možné odvést z Vypichu za 15 minut. Proto byla uzavřena pro automobilovou dopravu ulice Bělohorská, Patočkova a Ankarská, aby byl umožněn bezpečný pěší odchod na metro.
Jediné, co se mohlo ještě posílit byla doprava na Jihozápadní město k metru Nové Butovice, kam bylo vysláno jen pár posilových autobusů a mohla se tak rozmělnit přepravní poptávka. Ale organizátor koncertu si jich víc neobjednal. Druhou připomínku, kterou čtu na internetu byl konec provozu metra v půlnoci. Tady musím říct, že hned po skončení koncertu zazněla na místě informace, že metro končí o půlnoci. Kdo vyrazil rovnou na metro, ať tramvají, či pěšky – problém neměl. Ten měli jen ti, co se drželi na Vypichu ještě „na jedno“ pivo. Tady by ale nepomohl provoz metra ani do jedné hodiny ranní. Vždy by lidé vyráželi až na poslední chvíli s domněním, že pojedou posledním metrem, jak bývá v Praze zvykem. A poslední připomínka, měli se vypnout SSZ (semafory) na Hradčanské a na křižovatce s Badeniho. Následně zajistit rychlejší odbavení přijíždějících tramvají na Hradčanskou a jejich odjezd. Závěrem velké díky za dobře odvedenou práci Dopravnímu podniku Praha, Policii ČR, Městské policii Praha a dalším zúčastněným.
A poznámka na závěr, kdyby voliči v roce 2010 nevolili s nadšením TOP 09, která zastavila všechny dopravní stavby v Praze, mohli v sobotu voliči přijet až na koncert metrem A (do stanice Petřiny), které mělo být původně zprovozněno v září 2014.