Připomínky ke změnám v MHD s dopadem na MČ Praha 6

Nikoho nepřekvapí, že s otevřením úseku metra V.A dojde k omezení tramvajové a autobusové dopravy v Praze 6. Vadí mě však následující změny:

Tramvaje

Linka 2:

Proč mají mít Petřiny dvě tramvajové linky mířící v trase Petřiny – Letná – Holešovice – Palmovka – Ohrada? Navíc ještě v úseku Vozovna Střešovice – Palmovka budou tvořit megasvazek 1+2+25. Chápu, že bude na Petřinách zrušena linka 18, jelikož na Malostranskou, Staroměstskou a do centra se lidé z Petřin dostanou metrem A. Ale druhá tramvajová linka by měla nabídnout jiné tramvajové spojení. Např. na náměstí Republiky.

Linky 5/26:

Nechápu, proč stávající linka 5 musí být přeznačena na linku 26, ač zůstane ve stejné trase (jen mírně zkrácené). A proč linka 26 nezůstane v původní trase na Divokou Šárku a na druhé straně Prahy nemůže zůstat do Strašnic/Hostivaře. Místo složitého měnění linek 2, 14.

Linka 6:

Oproti ostatním nejsem překvapen trasou Podbaba – Národní třída – Pankrác. Byl to dlouhodobý plán. Jen měla linka nést číslo 18. 

Autobusy

Linky 108/264:

Než plánované sloučení linek 108 a 264 bych uvítal spojení Ruzyně, Jivin, Bílé Hory a Malého Břevnova s Petřinami a metrem A. Linka 264 by pak zůstala v původní trase.

Linka 118:

TunelBUS v trase Dejvická – Anděl je výborný i přes zrušení tramvajového spojení v této relaci. Však mám výtku k trase TunelBUSu na pravém břehu. Proč má jet na Budějovickou, kam je to z Dejvické rychlejší metrem a autobus nepřinese lepší spojení. Raději bych viděl spojení TunelBUSu např. s linkou 196/197/253, kdy by Dejvice získaly nové rychlé spojení do oblasti Braníka, Modřan, Lhotky, či Novodvorské.

Linka 168:

Sloučení linek 168 a 216 je logické. Avšak mě mrzí, že se upustilo od „vymetení“ Petřin, kdy tato midibusová linka mohla obsloužit vzdálenější části sídliště.

Linky 174/180:

Že v Břevnově těžko přežijí obě dosavadní linky 174 a 180 bylo zřejmé. Proto vítám zachování provozu 174 Břevnovem ve špičkách pracovních dnů, což bude pravděpodobně dostačující. Jelikož je však linka 180 přetrasována na Hradčanskou, linku 174 bych vedl do Dejvic. Takhle přichází Břevnov o přímé spojení s Dejvicemi. U linky 180 očekávám v blízké době prodloužení tunelem Blanka na Severní Město (z Proseku po lince 201 do Kbel)

Linka 179:

Plánovaným zkrácením linky přicházejí Petřiny o přímé spojení s Jihozápadním Městem a metrem B. Zachoval bych linku na Petřiny.

► Kompletní návrh změn