Novinky z Mnichova

Souprava P-Wagen z šedesátých let vypravená na linku 28

Po téměř třech letech jsem se vydal do mého oblíbeného Mnichova. Nasát zdejší atmosféru a podívat se na novinky v městské dopravě. Hlavním cílem byly nové tramvaje Siemens Avenio, které po více jak ročním odstavením začaly být nasazovány poprvé s cestujícími do provozu. V době mé návštěvy byl v provozu jen vůz 2806, avšak nyní už mají všechny vozy (2801-2808) povolení pro provoz s cestujícími a jsou pravidelně vypravovány na západovýchodní linku 19.

S technickými problémy Avenií a také Variobahnů od Stadlera zůstaly dodnes v provozu tramvaje typu P (se kterými jsem se osobně loučil již v roce 2012, kdy to vypadalo, že v provozu skončí). Ty jsou nyní vypravovány na linku 28 – kurzy 51, 52 a 53 (jízdní řády na webu tramreport.de). Navíc v období zimních měsíců byl celkový nedostatek provozních tramvají a tak vybrané kurzy linek byly provozovány autobusy. Co se týče tramvají typu R2, ty stále prochází postupným modernizačním procesem.

Vypravení typů tramvají na jednotlivé linky:

V autobusové dopravě jsou novinkou tzn. autobusy s vlekem, které byly nově nakoupeny místo dříve pořizovaných kloubových vozů. Hlavním argumentem města je flexibilita těchto vozů, které se dají provozovat ve špičkách s vlekem na místo kloubových vozů a v období menší dopravní poptávky je možné vlek odpojit a provozovat samostatně autobus standardní délky. Autobusy s vlekem jsou vypravovány především na linky 51, 53, 60, 151 a vybrané kurzy linek 140 a 141.

Podobně jako u tramvají, i u nových souprav metra Siemens C2 jsou stále nevyřešené technické problémy a tak ani po roce od jejich dodání nejsou nasazovány do provozu s cestujícími.

(Návštěva města proběhla 12. 12. 2014, údaje o provozu jsou aktualizovány k 20. 3. 2015)

Video z návštěvy v roce 2012