Jsme sečteni. Prodlouží ROPID intervaly metra jako po posledním průzkumu?

Ve středu 11. 11. 2015 proběhl další z řady komplexních přepravních průzkumu metra, které se konají většinou po otevření nového úseku metra. Což je i letošní případ, kdy se na jaře prodloužilo metro A do Motola.

Jezděte dneska metrem a nechte se spočítat.
Třeba nám poté zkrátí intervaly.
#Praha #metro #prepravnipruzkum #DPP #pid

Fotka zveřejněná uživatelem Ondřej Matěj Hrubeš (@omh86),

 

Přepravní průzkumy mají smysl, jelikož je to jedinečná možnost zjistit, kudy proudí Pražané a v kolik hodin jezdí. Na základě výsledků se dají upravovat jízdní řády a např. posilovat provoz. Bylo proto potěšující vidět, jaké velké množství cestujících se do průzkumu zapojilo a pečlivě drželo svůj sčítací lísteček při cestování metrem. Mrzel mě však přístup průzkumníků – jednotlivců. Daleka ne všichni se snažili cestujícím dát sčítací lístek a vysvětlit jim, že nejde o reklamní letáček. Osobně jsem si musel jít na I. P. Pavlova ráno lístek osobně vyžádat. Důvěře a zvýšení účinnosti by jistě pomohly reflexní vesty, které mají informátoři při výlukách. Škoda, že ty nebyly vůbec použity.

A co se týče výsledků? Jen se bojím, aby to nedopadlo jako v roce 2008, kdy po výsledcích začal ROPID radikálně omezovat provoz na už tenkrát přetížené lince C a podobně se zachoval i u linek A a B. Téměř každé celopražské změny v MHD vedou k prodloužení intervalu metra ve špičkách a zkracování doby špičky. Uvidíme, co přinese letošní průzkum. Konstatovat lze už nyní, že špičky pracovních dnů a víkendová odpoledne by potřebovaly posílit ihned.

Termíny realizace komplexních přepravních průzkumů v metru v posledních 30 letech:

25. 11. 1986 úsek I.B

27. 03. 1991 úsek II.B

13. 10. 1992 po změnách v síti MHD

01. 11. 1995 úsek V.B

05. 04. 2000 úsek IV.B

10. 11. 2004 úsek IV.C1

12. 11. 2008 úsek IV.C2