Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s ROPIDem lákají líné cyklisty do prostředků MHD. Od 25. 3. 2016 dochází k rozšířeným možnostem přepravy kol v tramvajích a v metru.
Původně jste mohli s kolem do tramvaje pouze na vybraných tratích „do kopce“. Což se dalo ještě pochopit. Ovšem nově jsou zařazeny i úseky z kopce (např. Hradčanská > Podbaba) a po rovině (např. Palmovka >Nádr. Libeň). A tomu moc nerozumím. Když se někdo rozhodne jezdit po Praze na kole, měl by na tom kole jezdit a šlapat do pedálů a nikoliv se s kolem vozit v plných prostředcích MHD. Navíc, pokud je trasa po rovině, či dokonce z kopce (např. Hradčanská > Podbaba). Cyklista, vezoucí se MHD z kopce, je pro mě líný cyklista a lépe by udělal, kdyby kolo nechal doma.
Druhé věci, které nerozumím – proč DPP a ROPID tyto líné cyklisty láká do prostředků MHD? Do metra, které jezdí plné nejen v pracovních dnech, ale i o víkendech! Z původní dovolené přepravy kol na poslední plošině posledního vozu soupravy metra, můžete nově s kolem cestovat v každých druhých dveřích! Nemám pocit, že by bylo v soupravách metra tolik místa, aby v každém voze byla povolena přeprava čtyř kol (v prvním voze jen dvě kola).
Takovéhle opatření, resp. lákání „nových“ cestujících – cyklistů do tramvají a metra bych chápal v případě, že by spoje jezdily poloprázdné a podnik by se snažil přilákat nové platící cestující. Ale v pražském případě by měl být nejprve posílen provoz metra, aby se nestávalo, že jezdí metro přeplněné nejen ve špičkách, ale i v podvečerních až večerních hodinách pracovních dnů, či v odpoledních víkendových hodinách.