Dopravní podnik hl. m. Prahy představil v pondělí 18. 4. 2016 novou, resp. zmodernizovanou tramvaj Škoda 14T. Pro cestující jsou nejpodstatnější změnou odstraněné lavice pro boční sezení, které byly nahrazeny sedadly po a proti směru jízdy. Zároveň byl ve voze vyměněn typ všech sedadel. V rámci modernizace byly odstraněny také technické problémy, se kterým se tento typ tramvaje potýkal.
Jelikož je u DPP v poslední době trendem upozornit na novinky novým barevným schématem vozu, obdržela Škoda 14T zcela nový lak, barevně odlišný od původních vozů 14T. Tentokrát se vracíme k barvám původních vozů Škoda 15T a jednotkám metra M1. A to v době, kdy se i například Českým drahám po mnoha letech daří sjednotit jednotný vzhled jejich vozů. V Praze tedy máme další barevné schéma a jednotný vzhled vozidel je opět v nedohlednu. Jen se bojím dne, kdy Ropid bouchne do stolu a i DPP nařídí používat jejich jednotný nátěr, o kterém se říká, že v Ropidu vytvořili v programu Malování.
Co ovšem považuji za nejzásadnější nedostatek zmodernizované tramvaje Škoda 14T je chybějící klimatizace. A tento názor se začíná často objevovat i v diskuzích pod články. Takže inovovaná tramvaj sice má nové uspořádání sedadel, ale v létě bude cestování tímto typem tramvaje opět nesnesitelné.