Občas se stane, že má autobus zpoždění. Většinou je to z důvodů silného automobilového provozu na hlavních tepnách ve městě. Člověk je sice naštvaný, ale má proto pochopení, jelikož taková je zkrátka dopravní situace v Praze.
Ovšem před rokem se do Prahy a Středočeského kraje masivně rozšířil nový nešvar. Dopravce odříkávají své pravidelné spoje a cestující marně čekají na zastávkách – často v brzkých ranních hodinách. Největší zkušenosti s tím mají cestující, kteří musí při své cestě využít spoje provozované (vlastně neprovozované) společností Arriva v jižním segmentu území spadajícího pod Pražskou integrovanou dopravu, kterou organizuje společnost ROPID.
Smůlu mají především cestující, kteří ke své cestě do školy, do práce, či k lékaři musí používat následující linky, na kterých se vyskytují v posledním roce problémy: 165, 173, 223, 240, 297, 303, 308, 309, 311, 313, 326, 327, 328, 332, 333, 335, 341, 380, 383, 397, 461 a 465.
Na odhalené prohřešky dopravce Arriva upozornil v pondělí web tram-bus.cz a zveřejnil dlouhé seznamy odřeknutých spojů. Ač server tram-bus.cz na problematiku upozorňuje už téměř rok, zda se, že organizátorovi dopravy, společnosti ROPID současný stav vůbec nevadí a toleruje ho. Resp. udělí dopravci pokutu za neodjetý spoj, ale výše pokuty bude pro dopravce spíš symbolická, jelikož udělené pokuty nepřináší žádné zlepšení.
Společnosti ROPID a Arriva si ale rozhodně nejsou cizí. Podle zpráv na sociálních sítích si někteří zaměstnanci Ropidu občas přivydělávají u Arrivy, jakožto řidiči autobusu. Dále obě společnosti spojuje mluvčí Ondřej Kubala, který v minulosti vystupoval jak pro Ropid, tak pro Arrivu. Ač společnost Arriva kapacitně nezvládá odjezdit své spoje, přesto byly dopravci několikrát navyšovány dopravní výkony, jak uvádí server tram-bus.cz.
► Kompletní zpráva webu tram-bus.cz včetně podrobných tabulek
Celá situace a vztah mezi Ropidem a Arrivou je tak zahalen v kouři, ze kterého občas vyjede nově přelakovaný autobus do laku „Malování Ropid“.