Včerejší prohlášení starosty a radních Prahy 6 bylo neuvěřitelné. Na setkání s novináři vlastně řekli, že řidiči si oblíbili tunelový komplex Blanka, jezdí v něm hodně aut a tak je zapotřebí zavřít jeho výjezd na Prašném mostu. Velmi to připomíná Cimrmana – otevřel si hospodu, ale chodili mu tam lidi.
Zarážející je naivita starosty, jestliže si myslí, že pokud zavře Blanku na Prašném mostu, zmizí kolony a všechna auta z kulaťáku a Svatovítské. Tohle totiž není pohádka, ve které Arabela otočí kouzelným prstenem a auta zmizí. Ti řidiči pojedou do Dejvic, Bubenče, Vokovic a dále do Roztok, Horoměřic a na Suchdol i když se zavře výjezd z Blanky. Jen se ty auta „přelijí“ z tunelu opět na povrch – do ulic Patočkova a Milady Horákové, kam se tím vrátí silný automobilový provoz.
Nejhorší je na celé situaci, že dopravní problémy nejsou na Vítězném náměstí a ve Svatovítské ze dne na den. Ale dosud s tím starosta a radní Prahy 6 nic nedělali. Tedy kromě zřízení semaforu na přechodu pro chodce při výjezdu z kulaťáku do Svatovítské. A ještě tam každý den posílají stabilní hlídku policistů, kteří pokutují chodce přecházejí mezi stojícími! auty na červenou. Jestliže jsou volné kapacity policistů, daleko víc by prospělo, kdyby na místě řídili dopravu místo semaforu. Jenže, kdo by potom pokutoval chodce…
Vydané radniční desatero nic nevyřeší. Situaci na Vítězném náměstí a v ulici Svatovítská by mohla vyřešit nová komunikace Svatovítská – Evropská (zvaná KES), která by odklonila dopravu z kulaťáku a vedla od křižovatky Evropská x Gymnasijní, kolem dnešní železniční trati, ke křižovatce Svatovítská x Václavkova. Tato komunikace už je v plánech řadu let. A to jako kapacitní automobilová spojnice v režimu 2+2 pruhy. Jenže i tohle řešení radnice bojkotuje. Komunikaci sice podporuje, ale navrhuje z ní udělat „městskou třídu“ (v oblasti nikoho). Tzn. 1+1 pruh pro auta, 1+1 pruh pro cyklisty, 1+1 pruh pro chodce. Takže by stejně nedokázala odlehčit dnes přetížené Svatovítské a Vítěznému náměstí. Přitom by se tím mohlo podařit dostat automobily mimo obytnou zónu.
Nečinnost radnice Prahy 6 má samozřejmě dopad i na ty, kteří nechají auto doma a jedou městskou hromadnou dopravou. V dopravním pekle, jak lze nazvat široké okolí Vítězného náměstí, totiž kolabuje provoz autobusů MHD, které jsou uvízlé v kilometrových zácpách. Autobusy nabírají až hodinová zpoždění.
Na závěr taková zvláštnost Prahy 6. V novodobé historii měla tato stotisícová městská část vždy výrazné a známé starosty-starostky. O tom, kdo vládne Praze 6 od roku 2014 nemá drtivá většina občanů ani ponětí. Což potvrdilo několik zveřejněných průzkumů. Případné prohlášení starosty Prahy 6 Ondřeje Koláře ve smyslu „Zasypte Blanku“ by ho mohlo zviditelnit. Pokud by Blanku navíc osobně zasypal, zapíše se i do historie města.
Kdo vládne Praze 6?
Starostou „šestky“ je Ondřej Kolář ze strany TOP 09. Místostarostou pro dopravu a strategický rozvoj Martin Polách z hnutí ANO 2011. Dále sekundují další radní z vládnoucí koalice TOP 09 + ANO 2011 + Starostové a nezávislí + KDU-ČSL.
Ondřej Matěj Hrubeš (ODS), člen komise Strategického rozvoje MČ Praha 6