Na konci roku 2016 vyhrála společnost Stadler výběrové řízení na dodávku tramvají do Ostravy. Celkem se jedná o dodávku 40 dvoučlánkových tramvají a mají být označeny jako typ Ostram NF II. Vozidlo má vycházet z typové řady Metelica, což je řada tramvají, které jsou primárně určeny pro země bývalého Sovětského svazu. Nicméně v posledních dnech proběhla informace na webu Československého Dopraváku, že Stadler ve své poslední tiskové zprávě udělal změnu a oznámil, že půjde o typovou řadu Tango.
Je to poměrně zvláštní, jelikož řada Tango se vyrábí především pro vozidla Stadtbahnu (městské dráhy) s vysokou podlahou, obdobně jako mají vozy metra. Tanga jezdí například v Bochumi a Stuttgartu. Navíc zveřejněná vizualizace Stadleru odpovídá Metelice. Pravděpodobně se jedná o marketingový trik, aby si v Ostravě připadali více světově, západně, než aby se o nich říkalo, že si koupili tramvaje pro „Sovětský svaz“.
Primátor Ostravy se pyšnil švýcarskými tramvajemi. Ale ve skutečnosti se jedná o Švýcarskou firmu, která tyto tramvaje vyrábí v Bělorusku a jsou určeny pro země SNS (Společenství nezávislých států > organizace zahrnující 9 z 15 bývalých svazových republik Sovětského svazu: Arménii, Ázerbájdžán, Bělorusko, Kazachstán, Kyrgyzstán, Moldavsko, Rusko, Tádžikistán a Uzbekistán).
Osobně jsem měl možnost se tramvají Metelica svézt v ruské Samaře, kde se testovala v době mé návštěvy. Musím konstatovat, že tramvaj jezdila po místní síti velmi pěkně a to je třeba si představit stav ruských tramvajových tratí. Opravdu si myslím, že tahle tramvaj má šanci uspět a být reálně provozována v ruských městech s ohledem na klimatické podmínky i stav tratí.