V úterý 11. 7. 2017 vyzval admin spravující facebookový profil Dopravního podniku hl. m. Prahy (pravděpodobně pracovník marketingu/komunikace DPP), aby fanoušci stránky zasílali fotografie ze stanice metra Strašnická, která slavila třicáté výročí.
Nápad dobrý, ale chybělo to podstatné. Informace o tom, kam fotografie posílat. E-mailem? Do zpráv na Facebooku? Do komentářů? Přes webový kontaktní formulář? A aby toho nebylo málo, admin vyzval, že zasílané fotografie, či selfií mají fanoušci zmenšit na max. 160 kB.
Co to je za nápad? Pokud fotografie mají lidé nahrát na Facebook do komentářů (což nakonec bylo upřesněno), tak Facebook fotografie automaticky zmenší. Navíc, přiznejme si, že většina uživatelů mobilních telefonů neumí fotografii zmenšit na max. požadovaných 160 kB. Ono v dnešní době, kdy není problém poslat e-mail s přílohou přes 10 MB je to jaksi zbytečné pro běžného uživatele.
Nad 160 kB se podivil i guru sociálních sítí Daniel Dočekal, který k tomu na svém webu pooh.cz napsal: „Na Facebooku Dopravní podnik hlavního města Prahy jsou tak trochu legrační, tedy mimo to, že nepochopili že Facebook má jednu z nejzásadnějších funkcí v podobě péče o zákazníky (lidem co si tam ně něco stěžují odpovídají, že k tomu ten Facebook nemají, sic).“
Ač po mém upozornění admin požadavek na 160 kB odstranil, komplikovaná výzva fanoušky nepřilákala a po 24 hodinách je v komentářích jediná fotografie. A to má DPP na Facebooku přes 13 tisíc fanoušků.
Opět se ukázalo, že admini Facebooku DPP v tom tak trošku „plavou“ a nebylo by špatné je proškolit.