V pondělí ráno skočil (nikoliv spadl) člověk pod metro ve stanici Chodov na trase C a byl tak přerušen provoz v úseku Háje – Kačerov. Stalo se tak na začátku ranní přepravní špičky v 6:09, tedy nejhorší možný čas, kdy začínají Pražané jezdit do práce. Obyvatelé osmdesátitisícového sídliště Jižní Město byli odkázání pouze na běžné autobusové linky a několik autobusů operativní náhradní dopravy.
Stane se, dobře. Ale chtěl bych opět vyzvat především „skokany“, aby neskákaly pod metro v mimopracovní době pracovníků Ropidu a Dopravního podniku hl. m. Prahy, jelikož v takovém případě nemá kdo Pražany včasně informovat o nejezdícím metru. Před časem jsme hovořili v Dopravním podcastu o tom, jak „vázne“ informovanost o víkendu v těchto případech.
Nyní se ukázalo, že ani v šest hodin ráno v pracovní den není schopen organizátor pražské MHD ROPID, ani dopravce DPP informovat cestující na svých oficiálních profilech na sociálních sítích o nejezdícím metru. Ropid z toho vyšel lépe, když informaci o nejezdícím metru zveřejnil alespoň v 6:52 – pravděpodobně pracují od sedmi.
Ovšem DPP nezvládl cestující informovat ani do 7:42, kdy byl provoz metra na Jižním Městě obnoven. Podle několika čtenářů měl DPP problém také s informováním na svém webu. Informace o přerušeném provozu byla zveřejněna celkem včas, ale ještě cca v 8:15 jste se nedočetli o tom, že byl provoz obnoven. Opět se nabízí otázka, zda by nebylo vhodné, aby mohli na Facebook DPP přispívat i jejich dispečeři, když už dávají informaci na oficiální web.
Závěrem. V polovině července, když jsem byl na návštěvě za děvčaty v sedmém patře na Sokolovské, tak padla ze strany DPP věta k tématu informování o mimořádném přerušení provozu metra: „Schválně, kdo bude příště rychlejší v informování“. Na Facebooku MHD86.cz byla informace sice až v 7:14, ale pořád lepší než nic. Takže 1:0.