Neděle 10. prosince je dnem, kdy v Praze i Středočeském kraji vyjedou nové vlakové spoje a ke stejnému datu se také rozšíří na Benešovsko, Kolínsko a Kutnohorsko možnost cestovat ve vlacích na jízdní doklady Pražské integrované dopravy.
Největší novinkou bude noční rozjezd o víkendových nocích z pražského hlavního nádraží v půl třetí ráno do všech hlavních směrů.
Přibudou nové vlaky na Posázavském pacifiku, mezi Slaným a Kralupy nad Vltavou i mezi Litní a Zadní Třebaní a více přímých vlaků pojede také z Prahy do Mělníka. V sezóně začne jezdit nový turistický vlak Cyklo Brdy z Prahy do Březnice a zrychlí vlakové spojení z Kladna na pražský Zličín a Smíchov.
Pražský noční rozjezd
„Na území hlavního města zvyšujeme objednávku o 4,2 %. Jen pro představu, v novém jízdním řádu ujedou vlaky po Praze skoro 5,2 milionu kilometrů,“ říká náměstek primátorky a pražský radní pro dopravu Petr Dolínek. „Ve spolupráci se Středočeským krajem jsme se domluvili na nových víkendových nočních rozjezdech. O sobotách a nedělích se přesně v půl třetí ráno rozjedou z pražského hlavního nádraží vlaky směrem do Kladna, Kolína přes Nymburk i Český Brod, do Berouna, Benešova u Prahy, Kralup nad Vltavou a do Mělníka. Lidé už nebudou muset chvátat o víkendu na poslední vlak v půl jedné, jako dosud,“ doplnil Dolínek.
Ve Středočeském kraji ujedou vlaky skoro 16 milionů kilometrů
Středočeský kraj se rozhodl objednat pro své obyvatele nové vlaky ve všech koutech regionu. „Kromě nočních rozjezdů, které jsme domluvili společně s Prahou, pracujeme na tom, abychom postupně přidávali vlaky všude, kde je to potřeba. Výsledkem je o 4,4 % vyšší objednávka pro příští rok, za zmínku stojí určitě třeba nový ranní spěšný vlak z Mladé Boleslavi do Prahy,“ říká radní Středočeského kraje pro oblast dopravy František Petrtýl. „Zlepšujeme ale také současné přestupní vazby. Příkladem může být spojení z Kladna do Prahy přes Hostivici. Nově jsme upravili přípoje v Hostivici, aby osobní vlaky na Zličín, Smíchov a hlavní nádraží navazovaly na rychlíky a spěšné vlaky od Kladna. Cesta na Smíchov teď bude pro Kladenské rychlejší a celkově se zlepší přestupní vazby na všechny směry z Hostivice, tedy i na tratích do Rudné a Středokluk.“
Největší novinky v jízdním řádu 2018
- noční víkendový rozjezd ve 2:30 hod. z pražského hlavního nádraží,
- lepší spojení na hlavních tratích na začátcích a koncích přepravních špiček a ve večerním období (nejvytíženější úseky na tratích Praha – Poříčany – Kolín, Praha – Nymburk – Kolín, Poříčany – Nymburk, Praha – Beroun, Praha – Benešov u Prahy),
- nové přímé vlaky Praha – Mělník a nový ranní spěšný vlak z Mladé Boleslavi do Prahy,
- zkrácení odpoledního intervalu z 60 na 30 minut na trati Slaný – Kralupy nad Vltavou,
- nové vlaky Zadní Třebaň – Liteň (zkrácení intervalu v ranní špičce na 30 minut, v odpolední na 60 min),
- zlepšení přestupních vazeb v Hostivici, nově se sjedou každou hodinu do Hostivice vlaky z pěti směrů (od Kladna, Rudné u Prahy, Středokluk, Smíchova a Zličína a od Dejvic a Veleslavína) a cestující budou mít možnost přestupovat do všech směrů,
- prodloužení linky S54 Hostivice – Středokluky nově až do Tuchoměřic a Noutonic, pravidelný vlakový provoz v pracovní dny se do těchto dvou obcí vrací po 13 letech,
- tři nové vlaky v každém směru, a tedy i zkrácení intervalu na linkách S8 Praha – Vrané nad Vltavou-Čerčany / S88 Praha – Vrané nad Vltavou – Dobříš.
- nový noční vlak v 0:37 na lince S6 Praha – Rudná u Prahy – Beroun,
- nové turistické vlaky „Cyklo Brdy“ a „Český ráj“.
„V pražské aglomeraci setrvale roste počet cestujících, kteří využívají vlaky k cestě do práce, za zábavou i každodenními povinnostmi. Na řadě tratí proto posílíme dopravu a zároveň i vylepšíme přestupní vazby. Myslíme ale i na cestující, kteří využívají vlaky k víkendovým výletům, a proto v příští sezóně výrazně rozšíříme počet turistických spojů,“ říká Jakub Goliáš, ředitel Regionálního obchodního centra ČD pro Prahu a Středočeský kraj a upřesňuje: „Ve spolupráci s objednateli dopravy zahájíme provoz nových sezónních turistických vlaků »Cyklo Brdy« z Prahy přes Příbram do Březnice a »Český ráj« z Prahy přes Nymburk a Jičín do Turnova. Oba tyto spoje pojedou o víkendech a svátcích od konce března do konce října a nepochybně pomůžou zatraktivnit obě dvě tyto významné turistické lokality.“ Kromě těchto nových turistických vlaků budou v zimním období, kdy nejezdí výletní vlak Cyklohráček, jezdit také nové spoje z Hostivice přes Noutonice (kolem hradu Okoř) do Slaného.
S jízdenkami PID nově na Benešovsko, Kolínsko a Kutnohorsko
„S příchodem nového jízdního řádu se také výrazně rozšiřuje oblast, kde bude možné cestovat vlakem na jízdenky Pražské integrované dopravy,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík a dodává: „Nově se do systému připojí 76 stanic a zastávek na tratích do Votic, Vlašimi, Sedlčan, Kolína, Kutné hory či Zbraslavic nebo Ledečka či Křince. Jízdní doklady Pražské integrované dopravy bude možné nově využít také v rychlících z Prahy do Kolína a dál do Kutné Hory“.
Lidé budou mít možnost využít na uvedených tratích předplatní kupony PID i jízdenky pro jednotlivou jízdu, upozorňuje ředitel Integrované dopravy Středočeského kraje Pavel Procházka: „Na zastávkách zatím ještě nejsou označovače jízdenek pro jednotlivou jízdu, řešíme to intenzivně se Správou železniční dopravní cesty i s Českými drahami. Pokud by chtěli cestující jet na jízdenku pro jednotlivou jízdu z regionu do Prahy, prodají jim je pokladní například v Kolíně, Kutné Hoře ve Velmi v Pečkách, Olbramovicích, Sedlčanech nebo ve Velkém Oseku. U těchto jízdenek si tak může cestující přesně zvolit začátek jejich platnosti.“
Nově integrované tratě a železniční linky | ||
---|---|---|
trať | linka | úsek |
010 | R9, R18, R19 | Praha hl. n. – Kolín (– Kutná Hora hl.n.) |
011 | S1, R41 | Pečky – Kolín |
014 | S18 | Kolín – Uhlířské Janovice – Ledečko |
061 | S21, S25 | Veleliby – Křinec |
062 | S25 | Křinec – Dymokury |
212 | S80 | Sázava – Český Šternberk – Kácov zastávka |
220 | R17, S90 | Benešov u Prahy – Olbramovice – Votice |
222 | S99 | Benešov u Prahy – Vlašim zastávka |
223 | S98 | Olbramovice – Sedlčany |
230 | R9, S20 | Kolín – Kutná Hora hl.n. |
231 | R22, R23, S2, S15 | Poděbrady – Velký Osek – Kolín |
235 | S28 | Kutná Hora hl. n. – Zbraslavice |
Detailní přehled změn
Na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám.
- Trať 011 Praha – Kolín: O víkendových nocích bude zaveden nový spoj druhého nočního rozjezdu (odjezd ve 2:30 hod., Os 9303) z Prahy hl.n. do Kolína. Nový vlak pojede i v opačném směru s odjezdem z Kolína v 01:08 (Os 9300). Dnešní vlak Praha – Úvaly s odjezdem před půlnocí bude nově denně prodloužen přes Český Brod a Sadskou do Nymburka. Spěšný vlak Sp 1904 Nymburk – Praha pojede o cca 35 minut později.
- Trať 012 Pečky – Kouřim: Sobotní spoj z Peček ve 4:11 do Bošic pojede nově o cca 40 minut dříve jako přípoj od nového vlaku Os 9303 (z Prahy hl.n. v 02:30).
- Trať 014 Kolín – Ledečko: První ranní vlak z Kolína a druhý z Ledečka pojedou nově v pracovní dny až do / ze Sázavy (příjezd v 5:27, odjezd v 6:06).
- Trať 060 Poříčany – Nymburk: Dnešní vlak Praha – Úvaly s odjezdem před půlnocí bude nově denně prodloužen přes Český Brod a Sadskou do Nymburka. Vlak Sp 1904 Nymburk – Praha pojede o cca 35 minut později.
- Trať 061 Nymburk – Jičín: Na trati je nově veden spěšný vlak Sp 1937 „Český ráj“. Vlak pojede o víkendech a svátcích od 24. března do 28. října v 8:38 z Prahy hl.n. přes Nymburk město, Křinec a Kopidlno do Jičína, odkud bude pokračovat přes Libuň a Rovensko pod Troskami až do Turnova. V opačném směru pojede ve stejném období vlak Sp 1936 nově také o sobotách (dosud jezdil jen v neděli).
- 064 Mšeno – Mladá Boleslav – Stará Paka: Ranní vlak v 6:13 ze Mšena do Mladé Boleslavi (Os 8550), který dosud jezdil jen v pracovní dny a v sobotu, nově pojede denně (kromě 25. prosince a 1. ledna). V dopoledních hodinách pojedou nově denně vlaky z Mladé Boleslavi hl.n. v 8:43 do Mšena (Os 8511) a ze Mšena v 9:46 do Mladé Boleslavi (Os 8512), které dosud jezdily jen o víkendu. Místo vlaku Os 8557 pojede vlak 8515 z Mladé Boleslavi do Mšena denně. V odpoledních hodinách pojede v úseku Mšeno – Mladá Boleslav hl.n. nový pár osobních vlaků: Z Mladé Boleslavi hl.n. odjede nový vlak v pracovní dny ve 13:40 (Os 8519), o víkendu ve 13:25 (Os 8517), vždy jako pokračování stávajícího vlaku z Mladějova v Čechách, Sobotky a Mladé Boleslavi města. V opačném směru odjede nový vlak ze Mšena (Os 8524 v pracovní dny a Os 8522 o víkendu) ve 14:30 do Mladé Boleslavi hl.n., odkud pokračuje do Mladé Boleslavi města, Sobotky a Mladějova v Čechách. Večerní vlak s odjezdem ve 20:31 ze Mšena (Os 8560) pojede v pracovní dny až do zastávky Řepov, kam přijede ve 21:31. Večerní vlak ve 22:32 z Mladé Boleslavi města do Mšena pojede nově denně kromě 24. a 31. prosince (Os 18525, dosud jezdil jen v pracovní dny).
- Trať 070 Praha – Turnov a 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: V pracovní dny v 8:02 pojede z Mladé Boleslavi města nový spěšný vlak Sp 1945 do Prahy hl.n., kam přijede v 9:35. Cestující ze Všetat tak budou mít mezi 5:50 a 9:51 rychlé spojení do Prahy každou hodinu. V úseku Mladá Boleslav město – Všetaty bude vlak zastavovat ve všech zastávkách a bude tak náhradou za vlak 9507, který z Mladé Boleslavi do Všetat pojede jen o víkendu. V dopoledních hodinách pracovního dne pojede ze Všetat do Prahy nový osobní vlak Os 9545 s odjezdem ze Všetat v 7:44, do Prahy hl. n. přijede tento vlak krátce před devátou hodinou. Vlak doplní nabídku spojení v mezeře mezi vlaky Os 9505 a Os 9525. Všechny vlaky linky S3, které dosud končily a začínaly ve stanici Byšice, jsou přesměrovány do / z Mělníka, kromě ranního vlaku z Byšic ve 4:20 (Os 9523), který zůstal výchozí z Byšic. O víkendových nocích bude zaveden nový spoj druhého nočního rozjezdu z Prahy hl.n. ve 2:33 do Mělníka (Os 9522), v opačném směru pojede nový vlak z Mělníka v 01:18 (Os 9521). Ranní vlaky Os 6442 a 6445 mezi Všetaty a Mělníkem jsou zrušeny.
- Trať 071 Nymburk – Mladá Boleslav: První ranní vlak do Nymburka (Os 6035) pojede denně (dosud jezdil jen v pracovní dny). V ranních hodinách pojede z Mladé Boleslavi města v 5:06 nový spěšný vlak (Sp 1929) do Nymburka hl.n., kam přijede v 5:50 k přípojům směrem do Prahy, Kolína a Hradce Králové. V opačném směru pojede nový spěšný vlak Sp 1992 z Nymburka hl.n. v 6:04 do Mladé Boleslavi hl.n. a dále do České Lípy a Rumburka.
- Trať 074 Čelákovice – Neratovice: Poslední večerní pár vlaků v úseku Čelákovice – Brandýs nad Labem (Os 19437 a 19436) nově pojede denně kromě 24. prosince.
- Trať 076 Mělník – Mšeno
- První ranní vlak do Mělníka (Os 18531) pojede o několik minut dříve (ze Mšena odjede již ve 4:50), v Mělníce tak bude mít přípoj i na vlak R 781 do Nymburka, Poděbrad a Kolína. Ranní vlak jedoucí v 5:30 z Mělníka do Mšena pojede až do Mladé Boleslavi (Os 8550).
- Dopolední vlak jedoucí v pracovní dny ze Mšena v 7:55 do Mělníka (Os 18535) pojede nově až do Všetat, kde bude mít přípoj novým spěšným vlakem Sp 1945 do Prahy.
- V dopoledních hodinách pojedou denně vlaky z Mělníka v 9:05 do Mšena (Os 18532 v pracovní dny, 8512 o víkendu) a ze Mšena v 9:47 do Mělníka (Os 18537 v pracovní dny, 8511 o víkendu). Dosud jezdily jen o víkendu.
- V odpoledních hodinách pojede nový pár osobních vlaků. Ze Mšena odjede nový vlak (Os 8517) ve 14:09 do Mělníka jako přípoj k vlakům tratě 072, zpět do Mšena pojede z Mělníka nový vlak (Os 8522) ve 13:06.
- Ze Mšena ve 20:29 do Mělníka pojede o víkendu kromě 24. a 31. prosince nový vlak (Os 18539). V sobotu pojede tento vlak až do Všetat jako rychlý přípoj k vlaku Os 9519 do Prahy
- Večerní vlak ve 22:25 z Mělníka do Mšena (Os 18538) pojede nově denně kromě 24. a 31. prosince a v sobotu (kdy nejede vlak R 780) pojede již ze Všetat jako přípoj od vlaku 9518.
- Polohy ostatních vlaků jsou upraveny tak, aby vlaky jely ve dvouhodinovém intervalu a v Mělníce měly přípoje od a na vlaky linky S32 nebo R43.
- Trať 080 Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou – Jedlová: Osobní vlaky pojedou ve dvouhodinovém taktu ve zcela nových časových polohách podle společné objednávky Libereckého a Středočeského kraje v prokladu mezi rychlíky linky R 22. Takt rychlíků linky R 22 je také doplněn osobními a spěšnými vlaky, od páté hodiny ranní do deváté večerní tak z Mladé Boleslavi hl.n. do České Lípy a opačně pojede vlak každou hodinu.
- Trať 090 Praha – Děčín:
- Kvůli probíhající opravě Negrelliho viaduktu v Praze jedou vlaky linky S4 ze stanice Praha-Masarykovo nádraží do zastávky Praha-Podbaba odklonem přes Prahu-Holešovice, rychlíky linky R 20 jedou do / z Prahy hl.n. Vlak Sp 1651 nemůže být veden do Prahy-Masarykova nádraží z důvodu nedostatečné kapacity tratě, z Prahy-Holešovic proto jede do stanice Praha-Libeň, kde je ukončen, v opačném směru začínají ze stejného důvodu vlaky Sp 1650 a Os 6904 v Praze-Libni.
- Odpolední vlak Sp 1650 pojede v první polovině roku z Prahy-Libně do Kralup nad Vltavou o 13 minut dříve, důvodem je kolize jeho pozdější časové polohy s vlakem EC do Drážďan. Po nasazení nových lokomotiv na vlaky EC a s tím spojené změně jejich časových poloh bude vlak Sp 1650 nahrazen vlakem Sp 1682.
- Ve večerních hodinách pracovních dní bude doplněn nový pár osobních vlaků z Kralup nad Vltavou přes Vraňany do Lužce nad Vltavou a zpět. Z Kralup nad Vltavou odjede nový vlak (Os 9678) ve 21:23, zpět do Kralup nad Vltavou odjede nový vlak (Os 9679) z Lužce nad Vltavou v 22:10.
- O víkendových nocích pojede nový spoj druhého nočního rozjezdu z Prahy hl.n. v 02:30 do Kralup nad Vltavou (Os 9602), v opačném směru pojede nový vlak z Kralup nad Vltavou v 01:38 (Os 9601)..
- Trať 093 Kralupy nad Vltavou – Kladno: V pracovní dny ve večerních hodinách budou prodlouženy dva vlaky končící ve stanici Kladno-Ostrovec až do Kladna-Dubí, v opačném směru bude jeden spoj také prodloužen a bude tak výchozí již ze stanice Kladno-Dubí.
- Trať 094 Vraňany – Lužec nad Vltavou: Ve večerních hodinách pracovních dní je doplněn nový pár osobních vlaků. Z Vraňan odjede nový vlak (Os 9678) ve 21:40 jako přímý vlak z Kralup, zpět do Vraňan a Kralup odjede nový vlak (Os 9679) z Lužce v 22:10.
- Trať 110 Kralupy nad Vltavou – Louny: Nové vlaky nabídnou obcím v úseku Kralupy nad Vltavou – Slaný spojení s Prahou každých 30 minut i v odpoledních hodinách pracovního dne. Nové vlaky pojedou z Kralup nad Vltavou v 16:28, 17:28, 18:28 a 19:28 jako přípoje od osobních vlaků a rychlíků od Prahy. V opačném směru přijíždějí nové vlaky do Kralup nad Vltavou v 17:36, 18:35 a 19:35. O víkendech je nabídka v úseku Kralupy nad Vltavou – Slaný rozšířena o tři nové páry osobních vlaků. Nové vlaky pojedou z Kralup nad Vltavou v 7:51, 14:51 a 18:51, v opačném směru přijedou nové vlaky do Kralup nad Vltavou v 9:08, 13:08 a 17:09. Víkendové spěšné vlaky Sp 1652 a 1653 nepojedou.
- Trať 111 Kralupy nad Vltavou – Velvary: Ranní vlaky Os 20308 (z Kralup v 6:49) a Os 9771 (z Velvar v 7:12), které dosud jezdily jen v pracovní dny, nově pojedou denně. Poslední večerní pár osobních vlaků Os 20334 (z Kralup nad Vltavou ve 23:20) a Os 20335 (z Velvar ve 23:45) dosud jezdící v pracovní dny pojede nově denně kromě 24. a 31. prosince.
- Trať 120 Praha – Kladno – Rakovník: Na této trati bude po celý rok 2018 pokračovat výluka kvůli opravě Negrelliho viaduktu v Praze, vlaky proto budou i nadále začínat a končit na zastávce Praha-Bubny Vltavská. Na trati dojde k doplnění nabídky rychlých spojů ve večerních hodinách. Nový pár spěšných vlaků pojede denně ze zastávky Prahy-Bubny Vltavská do Kladna-Ostrovce a zpět. Z Prahy bude odjíždět ve 22:05 (Sp 1912) a z Kladna v 21:15 (Sp 1899). O víkendových nocích bude zaveden nový spoj druhého nočního rozjezdu (odjezd v 02:30, Os 9842) z Prahy hl.n. do Kladna-Ostrovce, nový vlak pojede i v opačném směru s odjezdem z Kladna v 01:28 (Os 9837). Z důvodu výluky tyto vlaky nepojedou přes Dejvice, ale přes Zličín a Smíchov po trati 122.
- Trať 121 Hostivice – Podlešín: Na této trati dojde k výraznějším úpravám jízdního řádu. Nově budou vybrané vlaky zajíždět až do Noutonic a také budou zavedeny nové vlaky v celé trati Hostivice – Podlešín (až do Slaného) i v zimním období. Dosud mezi Středokluky a Podlešínem jezdily jen soupravy Cyklohráčku v letní sezóně. Naopak ubude jeden pár vlaků mezi Hostivicí a Středokluky, a to v pracovní dny i o víkendech. Nově pojede do / z Noutonic 5 párů vlaků v pracovní dny, dva páry o víkendech a dva páry vlaků mezi Hostivicí a Podlešínem v zimním období.
- Trať 122 Praha – Hostivice – Rudná u Prahy: Na této trati bude celkově změněn provozního model. Nově tak budou mít všechny vlaky v Hostivici přípoj na rychlé vlaky relace Praha – Kladno, a to v obou směrech. Vlaky navíc pojedou po celý den ve stejných minutových polohách (s několika málo výjimkami v ranní špičce), dosud vlaky jezdily v jiných časových polohách ráno / dopoledne a v jiných odpoledne / večer. V pracovní dny bude prodloužen poslední večerní vlak z Prahy o úsek z Hostivice až do Rudné u Prahy, opačně pojede nový vlak z Rudné do Hostivice. Nově tak bude odjíždět z Hostivice do Rudné vlak i v 21:32 a zpět z Rudné do Hostivice se bude vracet ve 22:11.
- Trať 126 Rakovník – Domoušice (– Louny): Na této trati bude zaveden nový ranní spoj v pracovní dny z Domoušic do Rakovníka s příjezdem v 6:08 (Os 6771). O víkendech pojede navíc jeden spoj z Rakovníka směrem na Louny s odjezdem už v 5:03.
- Trať 171 Praha – Beroun: O víkendových nocích bude zaveden nový spoj druhého nočního rozjezdu (odjezd v 02:30, Os 8802) z Prahy hl.n. do Berouna, nový vlak pojede i v opačném směru s odjezdem z Berouna v 01:30 (Os 8801). Dnešní vlaky, které začínají / končí v Praze-Radotíně, nově pojedou už z / až do Řevnic (v pracovní dny z Prahy spoje v 8:17, 13:17 a 19:17, z Řevnic v pracovní dny v 5:08, 9:08, 13:38).
- Trať 172 Zadní Třebaň – Lochovice: České dráhy na této trati výrazné rozšíří nabídku spojů, a to zejména v úseku Zadní Třebaň – Liteň, kde bude v pracovní dny zavedeno 8 párů nových vložených spojů. Přidané spoje mezi Zadní Třebaní a Litní, společně se stávajícími vlaky, zajistí ve špičkách pracovních dní 60minutový takt, ráno přibližně mezi 5:30 a 7:30 dokonce 30minutový takt. Navíc také bude zaveden jeden pár vlaků v celé trati Zadní Třebaň – Lochovice v dopoledních hodinách pracovních dní, čímž dojde ke zkrácení dlouhých intervalů mezi spoji. Poslední večerní pár vlaků pojede nově i o víkendech.
- Trať 173 Praha – Rudná u Prahy – Beroun: Na této trati pojede v nočních hodinách nový spoj z Prahy do Berouna, vlak pojede denně v 0:37 z Prahy-Smíchova jako přípoj od půlnočního rozjezdu. V opačném směru pojede nový vlak navíc v ranních hodinách.
- Trať 174 Beroun – Rakovník: Na této trati dojde k posunu časových poloh většiny vlaků, a to z důvodu zachování přípojů v Berouně zejména ve směru do a z Prahy. Navíc také dojde k rozšíření nabídky spojů. Nově pojede jeden pár vlaků v pracovní dny v dopoledních hodinách, tak aby byl dodržen maximálně dvouhodinový interval mezi jednotlivými spoji. Dále pojede jeden odpolední pár vlaků navíc o víkendech v letní sezóně a také poslední pár spojů pojede nově denně, tedy navíc o víkendech.
- Trať 200 Zdice – Březnice (– Protivín): Na základě požadavku objednatelů pojede v širší letní sezóně nový pár vlaků „Cyklo Brdy“ v trase Praha hl.n. – Beroun – Příbram – Březnice a zpět. Z Prahy bude vlak odjíždět v 8:46, do Březnice dorazí v 10:46, v opačném směru bude odjíždět v 17:23 a zpět do Prahy dorazí v 19:15.
- Trať 210 Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany / Dobříš: O víkendových nocích bude zaveden nový spoj druhého nočního rozjezdu (odjezd v 02:30, Os 9049) z Prahy hl.n. do Čerčan, nový vlak pojede i v opačném směru s odjezdem z Čerčan v 00:05 (Os 9048). Další nové vlaky budou zavedeny v průběhu dne, takže u některých vlaků dojde k časovým posunům pro lepší rozložení vlaků – v ranní špičce pracovních dní pojede nový vlak v 8:25 z Prahy do Vraného nad Vltavou, odkud se v 9:01 vrátí zpět do Prahy. Bude zaveden pár vlaků do Čerčan i Dobříše, čímž se během dne zkrátí v pracovní dny interval mezi vlaky na maximálně 2 hodiny (v úseku Praha – Vrané maximálně 1 hodinu). O víkendu budou zavedeny rovněž nové vlaky a rozšířena četnost jízdy stávajících, stávající vlaky Vrané – Dobříš pojedou již z / do Prahy.
- Trať 212 Čerčany – Světlá nad Sázavou: Dojde k rozšíření počtů dnů jízdy rekreačních vlaků, které tak budou nově jezdit již od března až do října. Vlaky z / do Kolína viz trať 014.
- Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor: V pracovní dny budou některé vlaky z / do Sedlčan nově prodlouženy až do / z Benešova. Konkrétně ze Sedlčan v 5:48, v Benešově bude v 6:37, v opačném směru z Benešova v 8:03, do Sedlčan přijede v 8:51. Další prodloužení je u vlaku v 15:34 ze Sedlčan, který bude ve dnech školy pokračovat až do Votic (16:15).
- Trať 221 Praha – Benešov u Prahy: O víkendových nocích bude zaveden nový spoj druhého nočního rozjezdu (odjezd v 02:30, Os 2503) z Prahy hl.n. do Benešova, nový vlak pojede i v opačném směru s odjezdem z Benešova v 01:13 (Os 2500). Dnešní vlaky, které začínají / končí o víkendech ve Strančicích, nově pojedou už z / až do Benešova (z Prahy v 19:35 a z Benešova v 20:22). Dnešní vlaky, které v pracovní dny začínají / končí v Říčanech, nově pojedou už z / až do Strančic (z Prahy hl.n. v 13:47, 19:17, ze Strančic v 14:38). Nedělní vlak z Prahy do Čerčan (odj. z Prahy hl.n. ve 22:35) nově pojede až do Benešova.
- Trať 222 Benešov u Prahy – Trhový Štěpánov: V pracovní dny v podvečer pojede nový pár vlaků – z Benešova v 19:14 do Vlašimi a zpět v 21:09. V pracovní dny ráno bude vlak z Benešova 7:04, který dnes končil ve Vlašimi pokračovat až do Trhového Štěpánova (8:02) a v 8:30 zpět do Vlašimi a Benešova. Poslední vlak z Benešova pojede v neděli na základě požadavků obcí o 30 minut dříve.
- Trať 223 Olbramovice – Sedlčany: Prodloužení vlaků dále z Olbramovic je popsáno u tratě 220. Díky jiným časovým polohám rychlíků dochází ve směru ze Sedlčan u některých vlaků k časovým posunům o cca 45 minut. Budou rozšířeny dny jízdy u některých vlaků, mizí tak dopolední čtyřhodinové mezery mezi vlaky. Ruší se večerní sobotní omezení, poslední vlak tak pojede z Olbramovic ve 21:41 denně.
- Trať 231 Praha – Lysá nad Labem – Kolín + 232 Lysá nad Labem – Milovice: O víkendových nocích bude zaveden nový spoj druhého nočního rozjezdu (odjezd v 02:30, Os 5801) z Prahy hl.n. do Kolína, nový vlak pojede i v opačném směru s odjezdem z Kolína v 00:49 (Os 5800), samozřejmě s přípojem z / do Milovic (odj. v 00:53, příj. v 03:19). Nové vlaky pojedou v pracovní dny v 19:44 z Prahy do Lysé, v opačném směru v 19:40 z Lysé do Prahy. Stávající vlak z Lysé v 05:09 do Prahy a Strančic pojede nově již z Nymburka hl.n. (4:53).
Nasazení moderních a modernizovaných vozidel v Praze a Středočeském kraji
V jízdním řádu 2017/2018 budou nasazena moderní a modernizovaná vozidla na těchto tratích:
- Trať 010 Kolín – Pardubice: 37 % osobních vlaků – 1 jednotka CityElefant
- Trať 011 Praha – Český Brod – Kolín: 99 % osobních vlaků – 14 jednotek CityElefant
- Trať 014 Kolín – Ledečko: 100 % osobních vlaků – 3 jednotky Regionova
- Trať 020 / 040 / 231 Kolín – Chlumec nad Cidlinou (– Trutnov): 100 % spěšných vlaků – 1× souprava 854 + 954 na středočeském úseku trati
- Trať 060 Poříčany – Nymburk: 63 % osobních vlaků – 1 jednotka Regionova
- Trať 061 Nymburk – Jičín: cca 91 % osobních a spěšných vlaků – 3 jednotky Regionova
- Trať 064 Mladá Boleslav – Dolní Bousov (– Stará Paka): cca 90 % osobních vlaků v úseku Mladá Boleslav hl.n. – Mladějov v Čechách – 3 jednotky Regionova
- Trať 070 Praha – Mladá Boleslav – Turnov: 99 % rychlíků v celé trati a 100 % spěšných a osobních vlaků v úseku Praha – Mladá Boleslav – 9 vozidel řady 854 a 11 vozidel řady 054 / 057; v úseku Mladá Boleslav – Turnov: 90 % osobních vlaků – 2 jednotky Regionova
- Trať 071 Nymburk – Mladá Boleslav: 100 % osobních vlaků – 2 jednotky Regionova
- Trať 072 Lysá nad Labem – Ústí nad Labem západ: 90 % osobních vlaků z / do Lysé n. L. – souprava řídícího vozu 961 a dvou vozů Bdmtee
- Trať 080 Bakov nad Jizerou – Česká Lípa: 100 % osobních vlaků – 1 jednotka Regionova nebo modernizovaná souprava 854 + 954 na středočeském úseku tratě
- Trať 090 Praha – Kralupy n. Vlt. – Vraňany: Všechny osobní vlaky linky S4 kromě pěti vlaků v nočních hodinách – 7 jednotek CityElefant
- Trať 120 / 093 Praha – Kladno – Rakovník / Kralupy n.Vlt.: cca 90 % osobních a spěšných vlaků v pracovní dny, 100 % o víkendu – 12× Regionova; 99 % rychlíků – 2 soupravy 750.7 + 2–3× 054+954
- Trať 171 Praha – Beroun: 90 % osobních vlaků – 15 jednotek CityElefant; 9% osobních vlaků – 2 soupravy rekonstruovaných patrových vozů s řídicím vozem „sysel“
- Trať 173 Praha – Rudná u Prahy – Beroun: 100 % osobních vlaků – 4 jednotky Regionova
- Trať 174 Beroun – Rakovník: cca 95 % osobních vlaků – 3 jednotky Regionova
- Trať 200 Zdice – Březnice (– Protivín): cca 95 % osobních vlaků – pro území Středočeského kraje 2 jednotky Regionova
- Trať 210 Praha – Vrané n.Vlt – Čerčany / Dobříš: cca 90 % osobních vlaků – 7 jednotek Regionova
- Trať 220 Benešov u Prahy – Tábor: 75 % osobních vlaků – 2 jednotky Regionova
- Trať 221 Praha – Benešov u Prahy: 99 % osobních vlaků – 17 jednotek CityElefant
- Trať 231 + 232 Praha – Lysá n.L. – Nymburk – Milovice: 99 % osobních vlaků – 13 jednotek
- Trať 235 Kutná Hora – Zruč nad Sázavou: 99 % vlaků – 3 jednotky Regionova.
Zdroj: TZ Ropid