Škoda Electric v minulých dnech předala do Ostravy dvojici moderních kloubových trolejbusů 27 Tr, které doplnily deset dvanáctimetrových vozidel 26 Tr dodaných v únoru letošního roku. Celková hodnota zakázky je více než 160 milionů korun.
„Desítka krátkých trolejbusů již několik týdnů slouží cestujícím v Ostravě, odezva od dopravce i cestujících je velmi pozitivní. Ve městě se navíc brzy objeví i první kloubová vozidla,“ vysvětluje projektový manažer Škody Electric Milan Norek. Aktuální dodávka trolejbusů pro Ostravu navazuje na zatím poslední obdobný kontrakt z roku 2015, kdy Škoda Electric dodala tamnímu dopravnímu podniku 12 vozidel se superkapacitory.
Nové trolejbusy 26 Tr patří k těm vozům, které jsou vybaveny bateriemi – mohou tak bez problémů ujet několik kilometrů i v místech, kde chybí trolejové vedení. Obrovskou výhodou pro dopravce je, že se baterie nemusí nabíjet. Nabíjení probíhá během jízdy na troleji a navíc dochází k rekuperaci, kdy se energie z brzdění ukládá do baterií.
„Toto řešení je nyní velmi žádané. Alternativní pohon na baterie dává dopravci velké možnosti, kam trolejbusy nasadit, navíc je šetrný k přírodě, tichý,“ říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr. “Tento typ si u zákazníků získal velkou oblibu a stal se velmi žádaným jak na tuzemském, tak i na zahraničním trhu,“ doplňuje Radek Kapr.
Kloubové trolejbusy 27 Tr jsou vybavené rovněž zařízením pro úsporu trakční energie, tzv. superkapacitory. Snazší nástup a výstup pasažérů je usnadněn pomocí tzv. kneelingu, kdy se trolejbus nakloní až k hraně chodníku. Pohodlí při jízdě zlepšuje také výkonný systém vytápění a přehledný informační systém, samozřejmostí je potom kamerový záznam dění ve vozidle i kolem vozidla.
Zdroj: TZ Škoda