Ropid posílil linku 119, ač předtím tvrdil, že to nejde

SOR NB 18 bez klimatizace.

Od dubna 2018 organizátor pražské dopravy Ropid „slavnostně“ posílil provoz autobusové linky 119 na ruzyňské letiště a to i přesto, že dříve tvrdil, že linka už je na hraně kapacity. Co se změnilo?


Když v roce 2016 testoval pražský dopravní podnik a Ropid kapacitní autobus Mercedes-Benz Capacity L na letištní lince 119, Ropid skrze své zástupce v médiích sděloval, že delší a případně vícekloubové autobusy jsou jediným řešením, jak posílit linku 119.

CapaCity L před ruzyňským letištěm (únor 2016)

Linku prý nešlo posílit z důvodu nedostatečné kapacity na obratištích, neexistujících dlouhých nástupních zastávkách před terminály letiště a že „stodevatenáctka“ se nacházela už na hraně kapacity. Dalším argumentem bylo, že by posílené autobusové spoje nenavazovaly na spoje metra.

V říjnu 2016 měla linka 119 interval 6 minut ve špičkách a 10 minut v sedle pracovních dnů. Tehdy jsem argumentoval, že linka 119 lze kapacitně posílit zkrácením intervalu. Např. linka 200 na bohnické sídliště jezdí v intervalu 2-3 minuty.

Od dubna 2018 Ropid zkrátil interval linky ze šesti na tři minuty ve špičce pracovního dne. Najednou to jde. Přitom takové opatření bylo možné udělat už v roce 2016, nebo alespoň v dubnu 2017, když byl zrušen pásmový provoz z Dejvické na lince metra A.

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)