Končící náměstek pražské primátorky Petr Dolínek představil několik variant provizorního přemostění Vltavy, až se bude opravovat Libeňský most. Ten je už dlouho v havarijním stavu. Oproti tomu rok spadlou lávku v Troji už neřeší.
Jako nevhodnější varianty propojení obou břehů Prahy 7 a Prahy 8 při stavbě Libeňského mostu se podle dnes představené studie objednané Technickou správou komunikací jeví provizorní jednokolejný tramvajový most a silniční most, oba vedoucí souběžně se stávajícím mostem, nebo pouze silniční most.
Mezi základní požadavky patřila minimalizace celkového přerušení základních typů dopravy mezi územím Prahy 7 a 8 během nutné rekonstrukce Libeňského mostu a realizace podmiňujících investic, tedy má být dimenzováno na automobilovou i tramvajovou dopravu včetně lávky pro pěší. Nesmí zásadně omezit vodní dopravu a musí být odolné vůči případné povodňové vlně.
“Aut na Libeňském mostě nejezdí tolik, protože ty využívají most Barikádníků a Hlávkův most, ale tramvaje mají na Libeňském mostě stěžejní roli,“ řekl Ondřej Matěj Hrubeš, šéfredaktor webu MHD86.cz.