Od 1. listopadu 2018 nasazuje Dopravní podnik Ostrava (DPO) už 20 nových tramvají Stadler nOVA, které byly vyrobeny přímo pro podmínky ostravské MHD. Tramvaje získaly od Drážního úřadu všechna potřebná povolení a stávají se stále pravidelnější součástí vozového parku DPO. Tramvaje Stadler nOVA nahradí v provozu mimo jiné také tramvaje typu ČKD K2, se kterými se může veřejnost rozloučit v sobotu 3. listopadu 2018 při jejich poslední jízdě s cestujícími v řádném provozu.
Tramvaje Stadler nOVA už podstoupily všechny potřebné testy a v rámci zkušebních jízd najely 40 tisíc km. „Do konce roku by mělo přibýt ještě dalších šest vozů a v první polovině roku 2019 zbývajících 14. Společně s dalšími tramvajemi společnosti Škoda Transportation, které DPO vysoutěžil letos, máme nakročeno k nejmladšímu tramvajovému vozovému parku v zemi,“ upozorňuje generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys. Tramvaje Stadler nOVA uvezou až 188 cestujících, jsou 100% nízkopodlažní, mají klimatizaci a USB konektory a jsou připraveny pro Wi-Fi připojení k internetu.
Do pomyslného důchodu tak odcházejí poslední 2 ks tramvají ČKD K2, které v ostravské tramvajové dopravě slouží od roku 1967. Rozloučení s těmito vozy proběhne v sobotu 3. listopadu 2018 od 11:00 hodin před vjezdem do dílen DPO v Ostravě-Martinově. První článkové tramvaje se v ostravských ulicích objevily v roce 1965, jednalo se typ ČKD K1 s elektropneumatickou výzbrojí. Tyto prototypy se však příliš neosvědčily a v roce 1968 byly vráceny zpět výrobci. V únoru 1967 byly uvedeny do provozu první tři vozy K2 podobné konstrukce, avšak již s celoelektrickou výzbrojí.
Zdroj: DPO