Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) představil novou výchovnou kampaň s názvem „Slušnost a bezpečnost“. Jejími hlavními hrdiny jsou oblíbené postavičky od výtvarníka Vladimíra Jiránka, tj. Bob a Bobek. Králíci z klobouku poučí cestující o slušném a bezpečném chování v pražské MHD. Kampaň bude trvat po dobu tří let.
Na základě podnětů veřejnosti, které přicházejí do DPP, vznikla potřeba zaměřit se na slušné chování cestujících při přepravě v prostředcích hromadné dopravy. Řada z nich se týkala stížností, že cestující nedodržují nepsaná pravidla, týkající se vzájemné ohleduplnosti při cestování metrem, tramvají a autobusem. Hravou formou tak chce DPP děti i dospělé přesvědčit o nutnosti dodržování slušného chování.
Bob a Bobek budou prostřednictvím vtipných obrázků cestujícím připomínat nutnost dodržování slušného chování. Hlavní součástí kampaně bude i aplikace, která zábavným a zároveň poučným způsobem bude vysvětlovat pravidla slušného a bezpečného chování v MHD. Aplikace je určena především pro děti a mládež, ale jistě se pobaví i dospělí.
„Hlavním cílem kampaně je vychovávat děti ke slušnému chování, a to byl důvod, proč zrovna Bob a Bobek. Děti i dospělí je velmi dobře znají, nemuseli jsme tedy dlouze vymýšlet nové hrdiny, kteří by malé cestující zaujali. Jsou roztomilí a vtipní. Kampaň sází také na moderní aplikaci, která zábavnou formou poučí o nutnosti slušnosti a dodržování bezpečnostních pravidel v MHD,“ říká Soňa Kemrová, vedoucí oddělení Marketing.
Kampaň upozorňuje na to, že bychom měli jít svým chováním ostatním příkladem. Cestující by se měli k řidičům a revizorům chovat s respektem, cílem je změnit vnímání těchto profesí v očích veřejnosti. „Rádi pomůžeme vychovat novou generaci slušných a ohleduplných cestujících v MHD,“ doplňuje Soňa Kemrová s tím, že DPP usiluje o zvýšení slušnosti a bezpečnosti ve veřejné dopravě dlouhodobě.
Témata kampaně:
-
chovejme se k sobě slušně, v MHD jezdí mládež a děti
-
dodržujme pravidla, respektujme se a jděme příkladem ostatním
-
řidiči a revizoři dělají svou práci, očekávejme od nich kvalitní služby, ale chovejme se k nim s respektem, nehádejme se a společně nerušme ostatní cestující nevhodným chováním
-
buďme ohleduplní ke svému okolí
Cíle kampaně:
-
Dbát na bezpečnost při cestování a dodržovat přepravní podmínky cestující veřejnosti
-
vštěpit široké veřejnosti základní pravidla slušného a bezpečného chování ve veřejné dopravě
-
zaměřit se na pozitivní vnímání profese revizorů, řidičů MHD v očích veřejnosti
-
oslovit co nejširší věkovou základnu, především děti
-
prostřednictvím kampaně vychovávat novou generaci slušných a ohleduplných cestujících ve veřejné dopravě
Zdroj: TZ DPP