Praha otestuje kloubový trolejbus Škoda 27 Tr

Trolejbus Škoda 27 Tr v Plzni na mostě Ivana Magora Jirouse. Foto: Zdeněk Kresa | www.plzensketrolejbusy.cz

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) připravuje projekt elektrifikace autobusové linky č. 140 (Palmovka – Čakovice / Miškovice). V rámci tohoto projektu je testována technologie dynamického nabíjení a bateriových trolejbusů. Ve středu 27. 3. 2019 zahájí pravidelný provoz s cestujícími trolejbus ŠKODA 27Tr. Tento krátkodobě pronajatý kloubový trolejbus na bázi karosérie Solaris New Trollino (vyrobený pro Plzeňské městské dopravní podniky) doplní v návaznosti na projekt elektrifikace linky č. 140 dlouhodobě zkoušený trolejbus ŠKODA 30Tr na lince č. 58 po dobu necelých třech týdnů. Oba trolejbusy budou v provozu denně na lince č. 58 spojující stanice metra Palmovka a Letňany.

„Systém dynamického dobíjení bateriového trolejbusu ŠKODA 30Tr se nám v dlouhodobém zkušebním provozu osvědčil. Provoz linky č. 58 dokazuje, že se nám daří technicky i ekonomicky zabezpečovat pravidelnou ekologickou dopravu pro pražské cestující. Výhledově počítáme se zavedením dalších bateriových trolejbusů, a to přednostně právě v kloubovém provedení,“ říká Petr Witowski, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

„ŠKODA 27Tr je plně nízkopodlažní kloubový trolejbus poháněný elektromotorem s možností jízdy i na trakční baterie. Vůz je vybaven elektrickým vytápěním, klimatizací stanoviště řidiče a interiéru pro cestující. Zkoušky tohoto trolejbusu poslouží DPP nejen k výběru vhodné konfigurace vozidla, ale i pro nastavení optimálních provozních parametrů a zajištění provozních dat,“ říká Jan Šurovský, technický ředitel a člen představenstva DPP.

Dopravní podnik v rámci své dlouhodobé strategie přispívá ke snižování emisí v autobusové dopravě nasazováním stále většího podílu moderních vozidel vyhovujících přísnějším emisním limitům. Již několik let testuje také různé typy elektrobusů s cílem nahradit část vozového parku autobusů.

 

Pro obsluhu kratších linek převážně obsluhovaných standardními autobusy se jeví jako nejvýhodnější řešení nasazení elektrobusů s rychlým statickým nabíjením na konečných zastávkách. Pro linky dlouhé s vyšší poptávkou cestujících obsluhované kloubovými vozy je vhodnější řešení s využitím kloubových dynamicky nabíjených bateriových trolejbusů, které díky průběžnému nabíjení za jízdy v části trasy linky lépe zajistí dostatečnou kapacitu elektrické energie pro pohon, topení a klimatizaci vozidla.

Do budoucna by chtěl DPP systém dynamického nabíjení uplatnit i na dalších páteřních autobusových linkách. Výrazně by tak posílil ekologickou dopravu na území Prahy.

Zdroj: TZ DPP

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)