Studie prověří lodní linku spojující Prahu 6 s Prahou 7 a 8

Přívoz v Bad Schandau

K přívozům po Vltavě by mohly v budoucnu přibýt i takzvané vodní tramvaje, které rozšíří dopravní obsluhy o pravidelnou lodní dopravu. Na rozdíl od aktuálně provozovaných přívozů napříč břehy Vltavy se městské vodní linky budou pohybovat nahoru a dolů po proudu řeky. Radní dnes schválili Prověřovací studii městských lodních linek, která ukáže, jakým způsobem by bylo možné projekt uskutečnit.


„Chceme nabízet nové možnosti pohybu ve městě a vodní tramvaje můžou být jednou z novinek. Pražany by tak s jednou průkazkou MHD mohlo čekat příjemné rozhodování, jestli do práce a do kina pojedou tramvají nebo se raději svezou přímo po Vltavě,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Možné nové linky nebudou podle něj stávající způsoby dopravy nahrazovat, ale spíše cestování po městě zpříjemňovat a doplňovat. Takzvané vodní tramvaje by se staly součástí sítě Pražské integrované dopravy.

Hlavní město teď zaktualizuje devět let starou studii, která zhodnotí reálné možnosti lodní přepravy. „Studie má například ukázat, v jakém stavu jsou jednotlivá přístaviště, kudy by bylo nejvhodnější jednotlivé linky vést, kolik by zavedení linek stálo nebo jak dlouho by cesta trvala. Rozhodně by nemělo jít o novou atrakci pro turisty, ale o linky, kterými budou jezdit běžní Pražané,“ doplnil Adam Scheinherr.

V plánu jsou celkem tři linky. Jižní linka by mohla propojit oblast Dvorců s Janáčkovo nábřežím přes Smíchov a Výtoňskou náplavku, centrální linka Smetanovo nábřeží se třemi ostrovy a severní linka oživit meandrovou část Vltavy mezi Karlínem, Holešovicemi a Podbabou. Na samotné vypracování studie, která bude sloužit jako podklad pro další rozhodování města, se vypíše výběrové řízení, které připraví Regionální organizátor pražské integrované dopravy.

Trasa I.

Trasa II.

Trasa III.

Zdroj: TZ Praha

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)