Samolepka pana Pelikána zůstává pod reklamou pro „příští generace“. Tragikomedie pokračuje

Velkou pozornost si vyžádal na konci minulého týdne článek „Výsměch. Pokřtěná tramvaj DPP byla přelepena reklamou. Kdy přelepí zbylé?“, ve kterém byl kritizován postup marketingu dopravního podniku. Nedůstojně přelepil reklamou tramvaj, kterou před dvěma roky slavnostně pokřtil po prvním řediteli Elektrických podniků Františku Pelikánovi. Následně přišla reakce z dopravního podniku.


Do redakce napsal zaměstnanec pražského dopravního podniku (jehož jméno a pozici redakce zná a přeje si být v anonymitě) a požádal, zda by bylo možné upravit článek.

Text v podnikovém časopisu DP Kontakt, září 2017

Ve svém textu pracovník DPP napsal: „Opravdu nebylo jméno v tichosti odstraněno. Pouze jsme do konce roku přelepili samolepku nesoucí jeho jméno polepem na podporu Linky bezpečí. Samolepky pod polepem zůstali a jméno tramvaje panu Pelikánovi zůstává.“ (Gramatické chyby v citaci ponechány).

A pravděpodobně má pravdu. Jestliže samolepka se jménem nebyla v tichosti odstraněna a jen byla v tichosti přelepena celovozovou reklamou, tak tramvaj je fakticky pořád pojmenovaná po panu řediteli Pelikánovi. Jen samolepku nikdo nevidí a je schovaná pod reklamou, jak se říká, pro příští generace. I když… kdo si někdy zkusil nalepit samolepku na samolepku ví, že při sundávání strhne obě dvě. Případně prvotní nenávratně poškodí.

Celé to nic nemění na tom, že počínání dopravního podniku jen výsměchem a neúctou k panu Pelikánovi a jeho pozůstalým. A vysvětlení, že místo sloupnutí, byla samolepka „jen“ přelepena reklamou je tragikomické.

V souvislostech:

Výsměch. Pokřtěná tramvaj DPP byla přelepena reklamou. Kdy přelepí zbylé?

Přihlášení ke zpravodaji MHD86.cz (četnost max. 2x měsíčně)