Na listopadovém jednání Zastupitelstva hl. m. Prahy (ZHMP) interpeloval Jakub Stárek (ODS) radního pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) a potažmo Dopravní podnik hl. m. Prahy. Důvodem je postupné omezování provozu městské dopravy, které vyvrcholí „letními“ jízdními řády v lednu a v únoru. V praxi to znamená omezení provozu autobusů až o 15 % ve špičkách pracovních dnů.
Ve své interpretaci Jakub Stárek (zastupitel HMP a 1. místostarosta MČ Prahy 6) upozornil na chybějící komunikaci města a dopravního podniku směrem k cestujícím. Narážel na fakt, že dopravní podnik jako jediný dopravce neoznamuje cestujícím odřeknuté spoje. Lidé se o zrušeném spoji dozví až na zastávce v momentě, kdy spoj nepřijede.
Zároveň sdělil, že si je vědom nedostatku řidičů na straně dopravního podniku, ale že není možné situaci řešit způsobem, že buď spoje zajistí dopravní podnik a nebo nikdo. V takovém případě, kdy se omezí MHD, začnou lidé jezdit autem. Dále se v interpretaci tázal, proč nejsou využity nabídky soukromých dopravců pro zachování stávajícího provozu městské dopravy.
Závěrem se Jakub Stárek dotazuje, proč dopravní podnik nerozšiřuje řidičům tramvají oprávnění i na autobusy. Univerzální řidiči by dokázali daleko lépe pokrýt potřeby dopravního podniku. Například při několikaměsíční tramvajové výluce na Barrandov. V té době dojde k menšímu počtu vypravených tramvají a univerzální řidiči z tramvají by mohli zajistit provoz náhradní autobusové linky na Barrandov.