V úterý 10. prosince došlo k další ze série nehod tramvají Škoda 15T. Tentokrát byla závada na brzdách. Vůz ev. č. 9390 po hodině jízdy musel být odstaven z provozu.
Prvotní informace od čtenářů hovořily o možném „protočení“ kola. Tuto závadu Dopravní podnik hl. m. Prahy na dotaz MHD86.cz vyloučil. „Závada, na kterou se kterou se ptáte, nesouvisí se současnou problematikou pryžových segmentů u tramvají 15T, ale s náhodnou závadou na mechanické brzdě daného vozidla,“ odpověděl Daniel Šabík z podniku.
Tramvaj Škoda 15T ev. č. 9390 vyjela před čtvrtou hodinou z vozovny Motol na linku 9. Zhruba po hodině jízdy s cestujícími musela být odstavena ve smyčce Spojovací.
„Řidič tramvaje 15T na konečné na Spojovací ulici právě díky zavedeným kontrolním opatřením v souvislosti s problémy pryžových segmentů v kolech tramvají 15T odhalil náhodnou závadu mechanické brzdy, která u jednoho kola neodjistila. Tím došlo k vysokému tření a vytavení gumy na brzdovém třmenu. Kolo zůstalo celé, nedošlo k protočení obruče,“ sdělil Daniel Šabík.
K odstavené tramvaji byl povolán dispečer dopravního podniku. „Dispečink DPP ihned zavolal také vedoucího technické kontroly DPP a Drážní inspekci, která typ závady na mechanické brzdě na místě potvrdila. Je to obvyklý postup, kdy každou závažnou nebo mimořádnou událost hlásíme Drážní inspekci, stejně jsme postupovali i v minulosti,“ objasnil Daniel Šabík (DPP).
Podle zdrojů redakce tramvaj odjela pomalou jízdou za doprovodu jeřábu do vozovny Žižkov. „V noci se po vlastní ose přesune do vozovny Motol k revizi a opravě mechanické brzdy,“ uzavírá Šabík.