Na takzvanou Švestkovou dráhu v Ústeckém kraji se 15. prosince 2019 vrátí každodenní železniční provoz. Společnost AŽD totiž zahájí v objednávce Ústeckého kraje linku U10 Litoměřice horní nádraží – Most. Stane se tak po dvanácti letech od doby, kdy na tehdy zastaralé a pomalé trati vlaky přestaly jezdit.
„Těší mě, že se podařilo na Švestkovou dráhu vrátit celotýdenní provoz. Na lince U10 z Mostu do Litoměřic se cestující setkají s nejmodernější regionální tratí v republice. Obnovou provozu se výrazně zlepší dopravní obslužnost občanům obcí Českého středohoří,“ říká náměstek pro oblast dopravy Jaroslav Komínek.
Podle schváleného jízdního řádu každý všední den vyjede mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem jedenáct párů vlaků a dalších sedm bude jezdit v úseku Litoměřice horní nádraží – Třebívlice. Nové spoje budou zastavovat ve stanicích a zastávkách: Litoměřice horní nádraží, Litoměřice Cihelna, Žalhostice, Lovosice závod, Lovosice, Sulejovice, Čížkovice, Třebenice, Třebenice město, Dlažkovice, Podsedice, Třebívlice, Židovice, Libčeves, Bělušice a Most.
Dopravu budou zajišťovat tři modernizované nízkopodlažní jednotky RegioSprinter a jedna bude v záloze. Ponesou jména Janička, Míša, Terezka a Radka. „Koupili jsme je v Německu a po modernizaci jsou vybaveny klimatizací, Wi-Fi, zásuvkami na 230 V, velkoprostorovým vakuovým WC a možností přepravy kočárků, kol a lyží. Každá jednotka pojme 65 sedících a 100 stojících cestujících,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle a dodává, že podpis smlouvy s Ústeckým krajem byl podmíněn také tím, že vlaky budou jezdit rychleji než autobusy. Společnost AŽD proto trať kompletně opravila a doplnila o nejmodernější zabezpečovací zařízení, čímž se rychlost vlaků zvýšila místy až na 100 km/h.
Ve vlacích AŽD budou platit papírové jízdenky i elektronické čipové karty Dopravy Ústeckého kraje (DÚK). Papírové jízdenky bude možné zakoupit také u průvodčích.
Společnost AŽD koupila Švestkovou dráhu od státu v roce 2016 jako zbytnou. Během krátkého času ji uvedla do normového stavu, aby vybudovala zkušební polygon pro testování vlastních technologií. Současně zde začala ve spolupráci s Ústeckým krajem provozovat víkendovou turistickou linku T4 Lovosice – Most. Součástí oprav v podobě odvodnění celého tělesa dráhy, výměn pražců a kolejnic či úprav geometrické polohy koleje, byly také objekty v okolí Švestkové dráhy. Třebívlická výpravní budova se v roce 2017 dokonce umístila na druhém místě v soutěži Nejkrásnější nádraží ČR.
TZ Ústecký kraj
- Na koleje ve Středočeském kraji vyjíždějí modernizované RegioSpideryCestujícím ve Středočeském kraji začínají sloužit další moderní regionální vlaky. České dráhy zahájily provoz prvního modernizovaného motorového vozu Regio-Shuttle RS1 v barvách Pražské integrované dopravy. V první fázi do konce ledna 2026 zamíří na koleje celkem devět vozů, které budou obsluhovat spoje z Benešova u Prahy do Vlašimi, Sedlčan a Tábora. Motorové vozy původem z Německa nesou ve … Pokračovat ve čtení
- Vozovna Střešovice bude mít nové kolejiště a nový vjezd z Patočkovy uliceVozovna Střešovice je nejstarší vozovnou v Praze a zároveň nejstarším objektem Dopravního podniku hlavního města Prahy. Aktuálně zde probíhá rekonstrukce vjezdu a kolejiště, která zmodernizuje tramvajovou trať v památkově chráněném areálu a zjednoduší provoz. Pražská strojírna v současné době ve Vozovně Střešovice vyměňuje části kolejiště a opravuje vjezd do vozovny z hlavní tratě. Vozovna je technickou památkou, … Pokračovat ve čtení
- MVG se potýká s nedostatkem zaměstnancůMnichovská městská doprava se v současnosti potýká s nedostatkem zaměstnanců a vozidel. Tento stav ovlivňuje jízdní řády, které musely být dočasně upraveny. Nedostatek kvalifikovaných pracovníků se dotýká nejen provozu, ale také dílen. Od února platí v mnichovské veřejné dopravě značná omezení. Nejvíce se dotkla linky metra U4, kde došlo k prodloužení intervalů z 5 na 10 minut a … Pokračovat ve čtení
- Mnichov rozšiřuje flotilu elektrobusů a plánuje kompletní elektrifikaci autobusové dopravy do roku 2035Mnichovský dopravní podnik Münchner Verkehrsgesellschaft (MVG) pokračuje v ambiciózním plánu přechodu na elektromobilitu. Cílem je do roku 2035 zcela elektrifikovat autobusovou dopravu, čímž by město dosáhlo nejen snížení emisí, ale také tiššího a čistšího prostředí pro obyvatele. MVG uvádí do provozu 30 nových kloubových elektrobusů Mercedes-Benz eCitaro G, čímž rozšíří flotilu elektrobusů na více než … Pokračovat ve čtení
- Zpravodaj MHD86.cz | 205🚋 Nové tramvaje Škoda 38T a 52T | 🚇 Tunelbusy | 🚍 Retrojízdy v Ústí Milí čtenáři, 🚋 v Německu začala jezdit nejdelší tramvaj na světě. Škoda 38T s délkou téměř 60 metrů začala jezdit na lince 1 v Mannheimu. Ještě větší pozornost na domácí scéně si získala nová tramvaj pro Prahu. První Škoda 52T … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podnik představil nové trolejbusy Škoda 33Tr pro České BudějoviceDopravní podnik města České Budějovice, a.s. dnes slavnostně převzal prvních 14 nových trolejbusů Škoda 33Tr, které se díky výrazné evropské podpoře stanou součástí městské hromadné dopravy. Novou generaci vozů pro českobudějovickou MHD přivítala i primátorka Dagmar Škodová Parmová a jihočeský hejtman Martin Kuba. Deset z nich už ve středu 9. dubna sveze cestující na linkách. … Pokračovat ve čtení