Přechod na jízdní řád 2020 zvládly České dráhy bez větších problémů. V práci byly mimořádně desítky zaměstnanců navíc, aby změna grafikonu proběhla k plné spokojenosti zákazníků. Firma obhájila 90 % trhu osobní železniční dopravy u nás a její vlaky ujedou během platnosti nového grafikonu cca 122 milionů kilometrů. To je jakoby 158krát absolvovaly cestu na Měsíc a zpět.
České dráhy se v novém jízdním řádu zaměřují na rozšíření nabídky služeb. „Pojede více spojů, kde se bude možné připojit k internetu přes Wi-Fi. Nově je jich téměř tisícovka denně a další přibydou během platnosti jízdního řádu. Jde přitom o dálkové, ale i regionální vlaky. Do dalších vozidel jsme také instalovali zásuvky pro nabíjení elektroniky cestujících. Nově je garantujeme také v téměř tisícovce spojů. Ve všech vlacích s průvodčím pak budeme umožňovat platbu kartami, což je další krok ke zjednodušení odbavení zákazníků,“ upozorňuje na některé změny v kvalitě služeb předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský a dodává: „Jsem rád, že jsme při bezproblémové změně grafikonu veřejnosti ukázali svou profesionalitu a připravenost být pro zákazníky spolehlivým partnerem na cestách.“
Také další služby Českých drah budou dostupné ve větším počtu spojů. Například přepravu jízdních kol v jízdním řádu 2020 nabídne celkem 6 491 vlaků denně, úschovu zavazadel lze nově využít v 696 vlacích a značku bezbariérovosti má od včerejška 4 845 spojů. Gastronomické služby různého charakteru (restaurační vůz, bistro, minibar, automaty) zákazníci najdou v celkem 352 vlacích každý den.
„Celkem máme v jízdním řádu 2020 zavedeno 8 563 vlaků. Některé z nich ale jezdí jen o víkendech, jiné pouze v pracovní dny a podobně. V průměru tak každý den vypravíme 6 854 spojů, které denně využije půl milionu zákazníků po celé republice. Některé z nich jsou zcela nové. Více přímých vlaků od nynějška zajišťujeme na lince Praha – Klatovy, nové přímé vlaky zamíří z Prahy do Třeboně a Českých Velenic a další mezistátní vlaky zamíří do Rakouska a Polska. V květnu pak vyjede nový přímý spoj railjet Vindobona, který spojí rakouský Graz a Vídeň s Brnem, Prahou, Drážďany a Berlínem,“ doplňuje výčet novinek platných od neděle místopředseda představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Radek Dvořák.
V průběhu aktuálního jízdního řádu zmodernizují České dráhy přes stovku vozů a jednotek, včetně prvních CityElefantů, které z velké části zajišťují příměstskou dopravu kolem Prahy. První nová vozidla pro dálkovou i regionální dopravu, jejichž výrobu dopravce již objednal, budou do provozu nasazována od roku 2021. Půjde například o 50 vozů pro dálkovou dopravu, které budou nejmodernějšími v Evropě.
TZ ČD
- Ostrava kontroluje a zpracovává pokuty za jízdu na černo elektronickyAž sto tisíc zkontrolovaných spojů ročně, tedy o 20 procent více než dosud. Takové zefektivnění přepravních kontrol očekává Dopravní podnik Ostrava (DPO), a to díky novince: elektronizaci pokut. DPO s moderním systémem přichází jako první v republice. Revizoři nově jedním … Pokračovat ve čtení
- Lovte o Velikonocích kraslice ve vozech českobudějovické MHDVelikonoce můžete slavit i v MHD. V ulicích už navozuje atmosféru velikonoční autobus vyzdobený studenty aranžérství, od pondělí 14. dubna si pak cestující zasoutěží. Od dubna můžete v ulicích Českých Budějovic potkat velikonoční autobus. Jeden z nejnovějších autobusů … Pokračovat ve čtení
- Na koleje ve Středočeském kraji vyjíždějí modernizované RegioSpideryCestujícím ve Středočeském kraji začínají sloužit další moderní regionální vlaky. České dráhy zahájily provoz prvního modernizovaného motorového vozu Regio-Shuttle RS1 v barvách Pražské integrované dopravy. V první fázi do konce ledna 2026 zamíří na koleje celkem devět vozů, které … Pokračovat ve čtení
- Vozovna Střešovice bude mít nové kolejiště a nový vjezd z Patočkovy uliceVozovna Střešovice je nejstarší vozovnou v Praze a zároveň nejstarším objektem Dopravního podniku hlavního města Prahy. Aktuálně zde probíhá rekonstrukce vjezdu a kolejiště, která zmodernizuje tramvajovou trať v památkově chráněném areálu a zjednoduší provoz. Pražská strojírna v současné době ve … Pokračovat ve čtení
- MVG se potýká s nedostatkem zaměstnancůMnichovská městská doprava se v současnosti potýká s nedostatkem zaměstnanců a vozidel. Tento stav ovlivňuje jízdní řády, které musely být dočasně upraveny. Nedostatek kvalifikovaných pracovníků se dotýká nejen provozu, ale také dílen. Od února platí v mnichovské veřejné dopravě … Pokračovat ve čtení