V lednu a únoru byla omezena pražská hromadná doprava. Důvodem je nedostatek řidičů u Dopravního podniku hl. m. Prahy, jak bylo sděleno na podzim 2018, kdy vstoupily v platnost první omezení MHD. Jenže ukazuje se, že omezení jsou větší, než při prázdninových jízdních řádech. Velké omezení přišlo například ve Střešovicích a v Letňanech.
Zimní omezení MHD představitelé města hájí nižším počtem přepravených osob v těchto měsících. Přesto takto se nechová město, které chce podporovat své občany v cestování městskou dopravou. U řady linek byl prodloužen interval o 2-3 minuty, což je sice nepříjemné, ale ještě se do dá zvládnout. Nevysvětlitelné je ovšem prodloužení intervalů o 20 či 60 minut a to i v případech, že místem nejede žádná jiná linka. Takové omezení v MHD muselo vzniknout buď lidskou chybou, a nebo nekalým úmyslem.
V Letňanech bylo zrušeno posílení
V září 2019 bylo panem Vodrážkou z dopravního podniku a rovněž zástupci Ropidu slíbeno na radnici Prahy 18 posílení autobusové dopravy v relaci Letňany – Sídliště Letňany. Už tehdy padla dohoda, že s ohledem na nedostatek řidičů u DPP bude posílen provoz linky 158 (zajištění prokladového intervalu s linkou 195) jen v pracovních dnech a posílení víkendů se bude realizovat od března 2020.
V prosinci se posílení provozu linky 158 do letňanského sídliště realizovalo (ač v pozdějších večerních hodinách pracovních dnů nebyl slíbený proklad dodržen), jenže od ledna 2020 došlo opět k omezení – a to většímu, než je prázdninový provoz. Žádné prodloužení intervalu o 2-3 minuty, ale zrušení posíleného provozu linky 158 bez náhrady v sedlech, v podvečerech a ve večerech pracovních dnů.
Autobus k nemocnici s intervalem 120 minut
Ještě větší omezení zažila Praha 6. Omezen byl provoz linky 216 z Hanspaulky, Vokovic, Ořechovky a Střešovic k Ústřední vojenské nemocnici. V tichosti byl prodloužen interval ze 30/60 minut až na 120 minut. Takové omezení nemá v pražské MHD obdoby. Linky, které jezdí v intervalech 30/60 minut se o letních prázdninách běžně neomezují, jelikož by nastalo drastické zhoršení dostupnosti MHD. Proto se omezují drobně páteřní linky s krátkým intervalem v ranních a odpoledních špičkách, ale nikoliv linky s delším intervalem.
Zároveň jízdní řád linky 216 nově nemá pravidelný taktový interval, což bylo dosud základem každé linky MHD. Na lince se nahodile střídá interval mezi spoji od 60 do 120 minut.
Co je důvodem omezení provozu linky k Ústřední vojenské nemocnici? Těžko se lze domnívat, že by se jednalo o chybu pracovníka sestavující jízdní řády. Veřejným tajemstvím je odpor dopravce k lince 216. Poté, co radní pro dopravu Adam Scheinherr na zastupitelstvu hl. m. Prahy sdělil, že linku odebere dopravnímu podniku nastalo v kuloárech zděšení. Někteří si totiž nepřejí, aby provoz linky zajišťoval soukromý dopravce, který má o linku zájem.
Asi nejsmutnější na celé věci omezení linek 158 a 216 je podezření, že se někdo rozhodl škodit pražské MHD a Pražanům.
Neexistuje veřejný soupis všech omezených linek
Celé zimní omezení pražské MHD je zároveň zahaleno nepříjemným pachem. Cestující se ani z webu ROPIDu totiž nedozví, jaké linky byly konkrétně a jak omezeny, či změněny. Na webu je zveřejněn totiž soupis jen pár linek, ač jindy vydává ROPID kompletní informace o všech změněných linkách.
- Havířov – Teplice, Praha – Londýn; nové linky FlixBusu již v prosinciSpolečnost Flix, globální poskytovatel mobility, oznamuje zavedení nové české vnitrostátní linky. Zpřístupní nové destinace z Prahy i Ostravy. Půjde též o premiérové spojení Slezska s Podkrušnohořím. Propojení Prahy s Londýnem je … Pokračovat ve čtení
- Český železniční průmysl v roce 2025: Miliardové kontrakty a úspěch v Polsku i KorejiRok 2025 přinesl českým výrobcům v oblasti kolejové dopravy nové zakázky v řádech miliard korun. Firmy těžily z účasti na zahraničních veletrzích a podpory ekonomické diplomacie. Výrazně se prosadily nové technologie, … Pokračovat ve čtení
- Výzva! Nominujte Vánoční tramvaje a trolejbusy 2025 do oblíbené anketyA je tady další ročník ankety o "Nejhezčí vánoční tramvaj a trolejbus". Stejně jako v minulých letech, nejprve přichází nominační část. Vyzýváme všechny čtenáře, aby posílali tipy na vánočně vyzdobené tramvaje … Pokračovat ve čtení
- Plzeň: Nová propojka U Panasoniku je hotová. Vzniklo obratiště Malvíny pro novou trolejbusovou linku 22Plzeňská dopravní síť se na Borských polích rozrostla o novou infrastrukturu. Město 4. prosince převzalo nově vybudovanou komunikaci v ulici U Panasoniku, která propojuje ulice Folmavská a Ke Karlovu. Stavba za … Pokračovat ve čtení
- Škoda Group představila nový elektrický vlak pro EstonskoEstonský dopravce AS Eesti Liinirongid (Elron) a Škoda Group představili zcela nový elektrický vlak pro Estonsko. V okolí hlavního města Tallinn bude jezdit celkem šestnáct těchto moderních jednotek. První z nich vyjede do … Pokračovat ve čtení