Škoda Transportation byla vybrána jako dodavatel nových elektrických jednotek pro Jihomoravský kraj. Celkem skupina dodá 37 elektrických jednotek typu RegioPanter a zajistí také jejich full servis. Hodnota základní dodávky činí více než 6,5 mld. Kč.
„Naše jednopodlažní jednotky z rodiny RegioPanterů našly v posledních letech svoje uplatnění a oblibu v regionální, příměstské a meziměstské dopravě. Podpisem této smlouvy se výrazně rozrůstá rodina těchto škodováckých vlaků, které přispěly k výraznému zkvalitnění železniční dopravy,“ říká předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.
- Podcast dopravní 6 (30) → Ceny parkování v Evropě, budoucnost nádraží a dopravní historie
- DPP pořádá tuto sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metra
- Retro vozy na brněnských linkách 10 a 25
- FlixBus už spouští sezonní linky na Jadran
- Cestování vlakem do Drážďan, Berlína a Hamburku během léta s povinnými místenkami
Vlaky budou tvořit páteř železniční dopravy na jižní Moravě. Primárně budou nasazeny na lince S2 – Křenovice horní nádraží – Brno hl.n. – Březová nad Svitavou a S3 – Vlkov u Tišnova – Brno hl.n. – Břeclav. V případě elektrifikace dalších tratí je předpoklad provozu i na dalších linkách. Financování projektu z většiny zajistí dotace z Operačního programu Doprava. Třicet jedna vozidel bude ve čtyřvozovém provedení s kapacitou 333 sedadel a šest kusů bude dvouvozových se 146 místy. Všech 37 jednotek bude dodáno do prosince 2022.
„Brzy bude v ČR v provozu již více než sto těchto moderních vozidel. Navíc v příštím roce vyjedou do provozu také na Slovensku a v roce 2022 i v Lotyšsku,“ říká Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation a doplňuje: „Nová generace z řady RegioPanterů zatraktivní železniční dopravu na území Jihomoravského kraje. Součástí zakázky je i možnost dodatečné zvýšení kapacity vložením dalších vozů a zároveň možnost poskytování full servisu po dobu 30 let jejich provozu.“
Moderní jednotky budou dodávány v provedení 2. třídy. Multifunkční oddíly umožňují přepravu vysokého počtu jízdních kol, kočárků a objemných zavazadel. Samozřejmostí jsou vyhrazená místa pro imobilní cestující a jejich doprovod a bezbariérové toalety. Široké vstupní dveře a nízkopodlažní nástup umožní pohodlnou a rychlou výměnu cestujících.
Vlaky budou standardně plně klimatizované, vybavené moderním audiovizuálním systémem, zásuvkami s USB portem pro napájení PC, Wi-Fi, kamerovým systémem a systémem ETCS. Dle požadavku kraje bude cestující mít možnost odbavení přímo ve vlaku. Zároveň ve vlacích bude systém počítání cestujících, který je nezbytným prvkem pro sledování vytíženosti a obsazenosti vozidel. Dopravci tím umožňuje lépe plánovat spoje a snižovat provozní náklady.
TZ Škoda
- Podcast dopravní 6 (30) → Ceny parkování v Evropě, budoucnost nádraží a dopravní historieCeny parkování v Evropě, optimalizace zimního úklidu, cyklostojany, nové podchody u modernizované trati Veleslavín – Ruzyně, budoucnost výpravních budov na železnici a komentované jízd na téma dopravní historie. Zajímá vás dopravní dění v … Pokračovat ve čtení
- DPP pořádá tuto sobotu výroční Den otevřených dveří na Kačerově u příležitosti 50 let pražského metraVe čtvrtek 9. května 2024 uplyne 50 let od slavnostního zahájení provozu první trasy metra v Praze. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) oslaví tuto historickou událost společně s Pražany a cestujícími na … Pokračovat ve čtení
- Retro vozy na brněnských linkách 10 a 25Milovníci retro vozů se po zimní přestávce opět dočkali! Na brněnských linkách 10 a 25 v nepracovní dny opět jezdí retro vozidla. Na tramvajové lince 10 mezi 10. a 20. hodinou nejčastěji potkáte … Pokračovat ve čtení
- FlixBus už spouští sezonní linky na JadranFlix, rychle rostoucí společnost v oblasti technologie a mobility, oznamuje puštění sezonních nočních linek do Chorvatska. Mimo níže zmíněné spoje budou v provozu také další, celoroční, případně sezonní, provozované partnery z dalších zemí. … Pokračovat ve čtení
- Cestování vlakem do Drážďan, Berlína a Hamburku během léta s povinnými místenkamiMezistátní vlaky EC mezi ČR a Německem na lince z Prahy přes Drážďany a Berlín do Hamburku a dalších severoněmeckých měst bude od 1. června do 1. září 2024 možné použít jen s povinnou místenkou. Tuto … Pokračovat ve čtení