Mezi Pražany se objevují stížnosti na autobusy, které vypravuje v Praze dopravní podnik na noční linky. Oproti denním linkám, na nočních spojích se často vyskytují nejstarší a zároveň nejhlučnější autobusy. Zároveň chybí adekvátní podíl nízkopodlažních spojů, přestože jich má dopravce většinu.
Problematikou se zabývala v minulém roce i Komise dopravní v Praze 6. Obyvatelé například z kopcovité Hanspaulky si obzvlášť v letních měsících stěžují na hlučné autobusy, které jezdí na lince 907.
Proto Komise dopravní požádala zástupce ROPIDu, aby dopravce požádal o nasazení nízkopodlažních modernějších vozů na noční linky.
Rozchází se trošku přístup dopravce u nočních tramvají a nočních autobusů. Na jednu stranu chce dopravní podnik modernizovat tramvaje T3 na částečně nízkopodlažní „Wany“ s odůvodněním, aby mohly jezdit na nočních linkách coby nízkopodlažní spoje (jelikož počet Wan je v současnosti nedostatečný pro noční provoz), ale na druhou stranu v autobusové dopravě je už dnes většina autobusů nízkopodlažních a tak by nebyl problém, aby už byly všechny spoje nízkopodlažní.
O tématu si můžete více poslechnout v Dopravních podcastu.
Úvodní ilustrační foto: citybus.cz
- Dijon plánuje třetí tramvajovou linkuPo úspěšném zavedení linek T1 a T2 se francouzský Dijon připravuje na výstavbu nové tramvajové linky číslo 3, která má … Pokračovat ve čtení
- Flixbusem z Brna a Prahy do Štětína a k baltskému mořiFlix, rychle rostoucí společnost v oblasti cestovních technologií, pokračuje ve své expanzi a oznamuje nové spojení ze střední Evropy na … Pokračovat ve čtení
- AŽD jako první v Evropě prezentuje autonomní vlak s cestujícími na širé tratiSpolečnost AŽD ve spolupráci se Správou železnic dnes demonstrovala veřejnosti stoprocentní technologickou připravenost pro zahájení pravidelného provozu první železniční autonomní … Pokračovat ve čtení
- První Škoda 52T složena v PrazePrvní ze čtyřiceti nových tramvají Škoda 52T už je složena v ústředních dílnách Dopravního podniku hl. m. Prahy. Vůz s … Pokračovat ve čtení
- Češi silně podporují výstavbu dopravní infrastruktury, pokud nepovede u nichPrůzkum ukazuje, že Češi chtějí stavět – většina dotazovaných (minimálně 75 %) souhlasí s výstavbou většiny typů velkých staveb (s … Pokračovat ve čtení