České dráhy společně s Olomouckým krajem představily novinku v regionální železniční dopravě – jednotky řady 646 výrobce Stadler Pankow. První dvě soupravy budou v prvních dnech vozit cestující na trati z Olomouce do Drahanovic.
„Jednotky Stadler GTW jsou v jednotném vzhledu stejně jako všechna ostatní vozidla v motorové trakci, které v regionu v rámci objednávky Olomouckého kraje jezdí. Vnější nátěr je v korporátních barvách Českých drah, příslušnost k regionu pak reprezentují polepy s motivy Olomouckého kraje,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Václav Nebeský.
Vozidla budou nasazena na pravidelných spojích výhradně na území Olomoucké kraje. V první fázi budou jezdit na Hané, konkrétně na trati z Olomouce do Drahanovic. Poté se s nimi cestující svezou také na severu kraje. Na Jesenicku budou jezdit např. na tratích ze Šumperka do Hanušovic a Jeseníku nebo z Olomouce do Moravského Berouna.
Dvanáct jednotek se sníženou podlahou řady 646 výrobce Stadler Pankow pořídily České dráhy v Německu. Dvě vozidla, která budou zprovozněna v těchto dnech, ČD upravily vlastními silami. „Rozhodli jsme se zprovoznit celkem čtyři jednotky Stadler sami, než vybereme opravce, který kompletně zmodernizuje všechny. Proč nevyužít toho, že máme šikovné lidi a potřebné kapacity. Poděkování za to patří zaměstnancům olomouckého depa,“ doplňuje Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro provoz.
Každá jednotka nabídne přes 100 míst k sezení, ve stávajícím provedení je již instalován audiovizuální informační systém (prozatím bez diakritiky) nebo GPS navigace pro sledování pohybu vlaku v systému KIDSOK. Další dvě jednotky České dráhy plánují zprovoznit v rámci zkušebního provozu v průběhu tohoto roku.
Zároveň v současné době běží druhá veřejná zakázka na kompletní modernizaci všech dvanácti vozidel. Ta bude zahrnovat např. vybavení souprav LCD monitory, přibude Wi-Fi připojení, elektrické zásuvky pro nabíjení drobné elektroniky a nové bude také čalounění sedadel.
Termín pro doručení žádostí byl pro zájemce o veřejnou zakázku stanoven na 6. února. Nyní budou s kvalifikovanými dodavateli probíhat jednání o ceně a smluvních podmínkách s cílem vybrat nejvhodnější nabídku.
Technické parametry
- Třídílná šestinápravová jednotka s elektrickým přenosem výkonu
- Rok výroby – 1999/2000
- Max. rychlost – 120 km/h
- Max. zrychlení – 0,85 m/s2
- Délka jednotky – 38 660 mm
- Šířka skříně – 3 000 mm
- Celková hmotnost jednotky: prázdné – 59 000 kg, obsazené – 71 000 kg
- Výkon motoru – 550 kW
- Obsaditelnost: 108 sedících cestujících, 103 stojících cestujících
TZ ČD
- Lime doveze do Prahy elektrokola 4. generace. Budou mít stejnou baterii jako elektrokoloběžkyLime s novou sezónou přináší do Prahy i lepší elektrokola. Díky automatické převodovce a většímu výkonu dokážou v kopcovité metropoli obsloužit širší paletu jezdců. Baterie, která vydrží sedm průměrných jízd, je nyní u … Pokračovat ve čtení
- V Buči vyjely autobusy z PrahyJiž v loňském roce jsme zde informovali, že Praha věnuje pět autobusů ukrajinským městům Mykolajiv a Buča. Jednalo se o tři autobusy typu SOR NB 12, evidenční čísla 3546, 3566 a 3577 … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (192) → Roman Hloch, tramvaje v Sarajevu a léto s IkarusemJeště nedávno to vypadalo na konec tramvají K2 v Sarajevu. Jenže město se rozhodlo zásadně rozšířit tramvajovou síť a k tomu nebudou stačit nově pořízené Stadlery. Kam se staví nová meziměstská … Pokračovat ve čtení
- Do Halle a Rostocku přijíždí TINA!Rok 2025 přinesl do německých měst Halle a Rostock inovaci v městské dopravě. Na scénu přicházejí nové tramvaje TINA (Total Integrated Low-floor Drive), které nastavují vyšší standard v oblasti pohodlí, bezpečnosti … Pokračovat ve čtení
- Brno se rozloučí s trolejbusy Škoda 21TrDopravní podnik města Brna po více než čtvrtstoletí ukončil provoz trolejbusů Škoda 21Tr. Brno se stalo historicky největším provozovatelem vozů tohoto typu. „Jednadvacítky“ se staly symbolem modernizace městské dopravy v Brně, … Pokračovat ve čtení