Před koronavirem neuniknete ani v Dopravním podcastu. Dopravní podniky totiž vyzývají cestující, aby nemačkali tlačítka na otevírání dveří z důvodu nebezpečí nákazy koronavirem. Aneb epidemie hlouposti se rychle rozšířila z Prahy až do Hradce Králové.
Zatímco cestující jsou povinni se za jízdy držet madel, tak dopravní podniky chtějí omezit mačkání tlačítek na dveřích. Nebylo by lepší, kdyby dopravní podniky začaly více dezinfikovat prostředky MHD, než aby dělaly nesmyslná opatření, za která sklízí výsměch od veřejnosti?
V Ostravě zavedli tramvajovou linku vyšší kvality. Nazývá se 8+ a v podcastu vám řekneme, co to znamená. Jaké tramvaje jsou na linku vypravovány a jaké jsou její hlavní výhody.
Od března v Praze jezdí nové autobusové linky, ale aby mohly vzniknout, musel ROPID jiné linky zásadně omezit. Zvláštní to postup, jak na oko zlepšovat MHD, ale zároveň jí jinde omezovat.
Mezi Mostem a Litvínovem jezdí nové tramvaje EVO 2. Kolik jich bude v letošním roce dodáno? Jak je hodnotí cestující na lince 4? I o tom se bavíme v Dopravním podcastu.
Nezapomněli jsme ani na železnici. Tentokrát o „nových“ jednotkách Stadler, které provozují České dráhy v Olomouckém kraji. S jakými problémy se potýkají?
Pusťte si 48. Dopravní podcast.
Dopravní podcast natáčí od roku 2015 Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz) a Roman Hloch (jeden se základních členů stránky Tramvaje v České republice).