České dráhy ve středu odpoledne uvedly do provozu moderní třísystémovou elektrickou lokomotivu 1216.903. Prvním výkonem se stal vlak EC 105 Porta Moravica, který je v důsledku koronavirové pandemie v současnosti pouze vnitrostátním spojem mezi Bohumínem a Břeclaví.
Lokomotiva je nyní zařazena do plánovaných oběhů na vlacích mezi Bohumínem a Břeclaví, po obnovení mezistátní dopravy bude se sesterským strojem 1216.902 jezdit z Bohumína až do Vídně.
Lokomotiva 1219.903 je uvedena do provozu po vykonání nezbytných úprav pro provoz podle požadavků Českých drah. Jednalo se např. o dosazení jiných hlav (smykadel) stejnosměrných sběračů a nastavení software na variantu D. Po dokončení těchto úprav a vyřízení nezbytných administrativních kroků bude v blízké době uveden do provozu také druhý stroj 1216.902.
- Pendolino jezdí v Česku už 20 let
- Portál dopravy nově nabízí jednoduchou cestu k nákupu dálniční známky i kontrole její platnosti
- Silvestrovská jízda „Zamračenou“ na Šumavu
- Vídeň bude hostit první mistrovství světa tramvajáků
- DPP hledá zhotovitele elektrifikace autobusových linek č. 131 a 176
Oba stroje jsou přiděleny do Oblastního centra údržby Východ, Střediska údržby Bohumín. Jejich standardní denní plánovaný běh je přibližně 850 km. Lokomotivy se v běžném provozu objeví mezi Bohumínem a Vídní v čele vlaků EC 100/101 Moravia Wien – Katowice, EC 102/103 Polonia Wien – Warszawa a EC 106/107 Sobieski Wien – Gdynia. Po dobu mimořádného stavu a uzavření hranic budou jezdit podle dočasného „koronavirového“ oběhu mezi Bohumínem a Břeclaví na spojích EC 100/101 Moravia, EC 104/105 Porta Moravica a EC 130/131 Báthory.
České dráhy odkoupily dvojici lokomotiv řady 1216 známou pod rakouskou přezdívkou Taurus (býk) loni od společnosti RTS, dceřiné společnosti mezinárodního stavební firmy Swietelsky. Jedná se nyní o nejrychlejší hnací vozidla ve vlastnictví českého dopravce s maximální rychlostí 230 km/h a s nejvyšší dosaženou rychlostí až 253 km/h. Na českých tratích budou využívat místní maximální rychlost 160 km/h.
TZ: ČD, foto: ČD/Radim Klus