Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) podepsaly smlouvu se zhotovitelem rekonstrukce tramvajové vozovny na Slovanech, kterým bude konsorcium tří firem pod společným názvem Společnost Vozovna Slovany. Rekonstrukce začne na začátku příštího měsíce a bude dokončena na konci roku 2022. Současný stav tramvajové vozovny je již dlouhou dobu nevyhovující, a to nejen v rámci kapacity, ale i technického stavu budov, vybavení a zázemí pro zaměstnance.
PMDP zažádaly o dotaci ve výši 720 mil. Kč a v současné době čekají na rozhodnutí. „Během léta jsme dostali stavební povolení, dnes byla podepsána smlouva se zhotovitelem a nyní pevně věříme, že pozitivní rozhodnutí o získání dotace obdržíme v nadcházejících dnech,“ říká Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP.
- První vánoční šalina s krbem jezdí v Brně
- Podcast dopravní 6 (43) → Podzimní nájezdy aut do Prahy 6 a chybějící Pražský okruh
- U5 ve Stuttgartu jezdí nově až do Leinfelden Neuer Markt
- Polovina vlaků umožňuje nabíjet cestovní elektroniku
- Zástupci Prahy 6, Horoměřic a Nebušic přijali společnou deklaraci k podpoře MHD
Vozovna slouží svému účelu již od roku 1943, přičemž byla postavena pro tramvaje s výrazně nižší hmotností, než mají dnešní moderní vozidla. „Jedná se o nezbytnou investici, jelikož váha tramvají, které jsou v současné době ve vozovně odstaveny, je často až šestinásobná. Na špatném technickém stavu se ale kromě podstatně vyšší hmotnosti tramvají postupně začal podepisovat zejména nevhodný materiál použitý pro stavbu betonového podloží a již před šesti lety byl odborníky stav hal ve vozovně označen za kritický,“ popisuje Roman Zarzycký, 1. náměstek primátora a předseda představenstva PMDP, a dodává: „Plánovaná rekonstrukce v hodnotě 1,697 mld. Kč vyřeší i další problémy, jelikož počítá s umístěním dosud chybějící myčky tramvají, diagnostiky kol, průjezdnými kolejemi usnadňujícími provoz ve vozovně či novou administrativní budovou.“
Rekonstrukce vozovny přinese i podstatné zlepšení životního prostředí v okolí a to jak z pohledu hlukové zátěže, kde se povedlo snížit hlukovou zátěž na požadovanou úroveň, tak i z pohledu tepelné zátěže a to zřízením zelené střechy. Zelená střecha dále umožňuje i akumulaci dešťové vody. Přebytečná voda ze zelených střech bude jímána do nádrže a bude využita jako voda technologická pro mytí tramvajových vozidel.
Samotná stavba započne na začátku října, probíhat bude za plného provozu vozovny a potrvá do konce roku 2022.
TZ PMDP