Ulice V Holešovičkách v Praze 8 se stala mediálně známější po zprovoznění tunelového komplexu Blanka. Komunikace, která je součástí Severojižní magistrály a Prosecké radiály, se stala „náhradou“ za chybějící Městský a Pražský okruh. Proč vznikl nápad zahloubit ulici V Holešovičkách? Jak by to vypadalo? O tom jsem si povídal s Michalem Trníkem, předsedou spolku Holešovičky pro lidi.
Obyvatelé, kteří bydlí v okolí ulice V Holešovičkách trápí každoročně se zvyšující intenzity dopravy. Ranní a odpolední zácpy se staly už běžným jevem a podle místních se zhoršila i kvalita vzduchu v okolí dopravní tepny.
Spolek Holešovičky pro lidi se liší od jiných spolků tím, že nechce blokovat žádnou dopravní stavbu, ani nepožaduje zužování komunikací. Naopak podporuje dostavbu Městského i Pražského okruhu a zároveň požaduje zahloubení ulice V Holešovičkách, protože k zásadnímu poklesu dopravy tady nedojde ani po dostavě obou okruhu.
Jak je daleko projekt zahloubení ulice? Na kolik vyjde? A co Libeňská spojka? Jak se k Holešovičkám staví radnice Prahy 8 a magistrát?
Pusťte si 78. Dopravní podcast.
___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz) a Roman Hloch (jeden ze zakládajících členů stránky Tramvaje v České republice).
- Středočeský radní Borecký se plete. Praha 6 podporuje dostavbu Pražského silničního okruhu, modernizaci tratě Praha – Kladno, i tramvaj do Velkých Přílep – ač o ní nikdy neslyšelaVedení Středočeského kraje se ohradilo proti návrhu Prahy 6, která plánuje ve spolupráci s hlavním městem, TSK, Ropidem a policií zavést opatření pro preferenci městské hromadné dopravy s cílem eliminovat dopravní zátěž, která vychází z nadměrné individuální automobilové … Pokračovat ve čtení
- Dopravní podcast (175) → Traian Urban, EIT Urban MobilityJaká je budoucnost autonomní dopravy? Dočkáme se automaticky vedených autobusů v běžném provozu? Jsou reálné projekty takzvaných 15 minutových měst? Jaké zkušenosti s tím mají Paříž, Utrech, či Oxford? Máme vzhlížet ke Kodani, Amsterdamu, či … Pokračovat ve čtení
- Jak si Praha stojí ve srovnání s jinými evropskými velkoměsty? Skvělá MHD, nárůst aut a dostupná práceInstitut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) představil v Centru architektury a městského plánování (CAMP) analýzu, která porovnává Prahu s 11 dalšími evropskými městy. Dozvíme se, kde se Praha svými trendy kloní více k … Pokračovat ve čtení
- V oblasti Masarykova nádraží začne první letošní rekonstrukce tramvajové tratě v centru PrahyOd pondělí 29. dubna 2024 do konce školního roku, tj. do soboty 29. června 2024 bude Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) rekonstruovat tramvajovou trať v oblasti Masarykova nádraží, konkrétně v Dlážděné a Havlíčkově ulici. Z tohoto důvodu … Pokračovat ve čtení
- Praha 6 chce rozšířit platnost BUS pruhů a kolony aut posunout před své hraniceZatížení Prahy 6 individuální automobilovou dopravou, která směřuje do hlavního města ze severozápadu od metropole, atakuje hranice únosnosti. Praha 6 připravila soubor opatření, která podpoří cestování hromadnou dopravou. Na společné schůzce je zástupci Prahy 6 … Pokračovat ve čtení