V roce 2003 jsem poprvé navštívil Plzeň s foťákem a letošní doba se přímo nabízí pro cestování časem prostřednictvím archivu. Ti, co sledují na Instagramu můk účet @omh86 , už fotografie viděli, ale byla by škoda o ně připravit i klasické čtenáře dopravního magazínu MHD86.cz.
Pamatujete tenhle vínovo-bílý lak na plzeňských tramvajích? Mě se tehdy moc líbil. Aplikoval se na modernizované té trojky předtím, než vznikl žluto-bílý lak, který známe dodnes. Něco pro milovníky autobusů. Vyfocená Karosa B731, která prošla v roce 1999 generální opravou. Zachytil jsem jí na lince 22 směřující ze Slovan na Karlov, k 8. bráně závodu Škoda. Astra ev. č. 305 na lince 1 připravena k odjezdu ze smyčky Bolevec. Celkem Plzeň zakoupila 11 těchto vozů v letech 1998-2000. Dneska už „305“ cestující nevozí. Před pár týdny byla odprodána a převezena na odpočívku u dálnice D10, kde bude sloužit jako zázemí pro občerstvení. V roce 2003 jsem poprvé navštívil Plzeň s foťákem. A teď koukám, jaké mám poklady. Třeba červeno-krémovou tramvaj T3 ev. č. 190 v nástupní zastávce Skvrňany. Souprava T3SUCS (233+234) vyjíždí z vozovny na linku 4 po Slovanské aleji. Cedulové označení linek bylo tehdy klasikou, navíc každá tramvajová linka měla svoji barvu. V případě linky 4 zelenou. Zároveň fotografie ukazuje jeden z prvních žlutých nátěrů na plzeňských tramvajích. A tenhle plzeňskej nátěr už všichni dneska znají. Tehdy se teprve začal aplikovat na první soupravy. Tahle souprava té trojek vyjíždí ze smyčky Skvrňany.