Cestující v Českých Budějovicích se mohou těšit na devět nových autobusů. Do vozového parku českobudějovického dopravního podniku se za několik měsíců zařadí zbrusu nové velkokapacitní autobusy, které budou cestujícím sloužit na pravidelných linkách městské hromadné dopravy.
Jedná se o moderní nízkopodlažní vozy Solaris Urbino s kapacitou minimálně 125 cestujících. Pro městského dopravce se již stala standardem vysoká úroveň výbavy a novým autobusům tak nebude chybět klimatizace pro řidiče i pro cestující, moderní informační a odbavovací systém, USB zásuvky či palubní kamery.
- První vánoční šalina s krbem jezdí v Brně
- Podcast dopravní 6 (43) → Podzimní nájezdy aut do Prahy 6 a chybějící Pražský okruh
- U5 ve Stuttgartu jezdí nově až do Leinfelden Neuer Markt
- Polovina vlaků umožňuje nabíjet cestovní elektroniku
- Zástupci Prahy 6, Horoměřic a Nebušic přijali společnou deklaraci k podpoře MHD
S ohledem na přísnější požadavky týkající se hygieny budou vozidla vybavena sedačkami pro cestující s koženkovým čalouněním, které umožňuje daleko účinnější údržbu a čištění oproti klasické látce. Zároveň však na rozdíl od plastových nebo dřevěných sedaček, které jsou v mnohdy v MHD také používány, nabízí pasažérům dostatečné pohodlí.
„Přestože pořízení nových vozů vždy znamená vysoké investice, je průběžná obnova a modernizace našeho vozového parku klíčová jak pro cestující, tak pro rozvoj dopravního podniku a města České Budějovice. Nízkopodlažní autobusy usnadní jízdu zejména maminkám s kočárky, vozíčkářům a tělesně indisponovaným lidem. Pro dopravce pak znamenají nižší provozní náklady“, uvedl Slavoj Dolejš, ředitel a předseda představenstva DPMCB.
Pořizovací cena jednoho autobusu, která vzešla z veřejné zakázky, činí 7,8 mil. Kč, celková cena včetně potřebného diagnostického a servisního vybavení je 70,7 mil. Kč. Nové vozy by měly být do běžného provozu zařazeny na jaře a díky tomu bude možné vyřadit některé starší vozy, které mají vyšší náklady na opravy. Autobusy typu Solaris Urbino v různých provedeních již dopravní podnik provozuje, výhodou je proto unifikace z hlediska údržby a náhradních dílů.
TZ DPmČB