Pražská doprava oslavila v listopadu hned několik výročí. Liberecký Boveraclub uspořádal pro nadšence první jízdu tramvají T2-62 on-line. V Bochumi zprovoznili novou tramvajovou trať a vyřadili z provozu celou flotilu nízkopodlažních tramvají. Linka 19 v Praze nevyjede, její krátká trasa neměla smysl. DPP nakoupil nové Solarisy 10,5 Midibus+, chybí jim větší transparenty. A Roman si koupil železniční kolejiště.
35 let nás vozí soupravy metra na trase B. První provozní úsek byl ze Smíchova na Florenc. 30 let jezdí „béčko“ z Florence na Českomoravskou. Jaký máme vztah k žluté trase pražského metra jsem probrali v podcastu. Znáte třeba naší hru „Jedno rychlý malý“? Významné výročí proběhlo i u tramvají. 25 let vozí Pražany tramvaje T6A5 a my vzpomínáme na první setkání s těmito vozy. 30 let jezdí tramvaje z Palmovky na Ohradu a před 70 lety vyjely tramvaje od Vojenské nemocnice na Petřiny.Boveraclub 17. listopadu uspořádal první veřejnou jízdu „novou“ historickou tramvají T2-62. Z důvodu epidemie se jízda konala bez cestujících, ale Boveraclub z celé jízdy přenášel on-line přenos na internet. Jeho součástí byly i rozhovory s osobnostmi Boveraclubu. Skalní fanoušci si mohli zakoupit na jízdu symbolickou jízdenku pro podporu záslužné činnosti Boveraclubu.
V německé Bochumi 1. listopadu zprovoznili novou tramvajovou trať Langendreer Markt – Papenholz. Nová trať měří 2,6 km a zprovozněné byly nové linky 305 a 309. Nová trať je náhradou za zrušenou lesní trať přes Papenholz a vede zastavěným územím.
13. listopadu naposledy v Bochumi vyjely nízkopodlažní tramvaje řady MGT6D (místně značené NF6D). Celá flotila čtyř desítek vozů byla v posledních letech postupně odprodána do polské Lodži. Poslední den vyjely vozy ev. č. 401 a 421 na linky 308 a 318.
Tramvajová linka 19 v Praze zatím nevyjede. Jaké přinášela komplikace pro cestující a pro křižovatku nám. bří. Synků x Otakarova? Jaký je celkový záměr s trasováním linky 19? Proč rovnou neměla jezdit na Lehovec? O tom se dozvíte podrobnosti v Dopravním podcastu.
Pražský dopravní podnik nakoupil nové autobusy Solaris Urbino 10,5 Midibus+. Kromě faktu, že jsou ve starém červeno-bílém vizuálu probíráme důvody jejich malých čelních transparentů. Proč se zdají být malé na Solarisech? A proč se Praha neumí inspirovat Varšavou, nebo třeba Ústeckým kraje, kde jsou na vozech velké čelní transparenty? Bylo by to technicky možné v Praze? Velké téma, o kterém byla i řada diskuzí na internetu.
Závěrem se Roman rozpovídal o jeho novém železničním kolejišti ve velikosti HO a probrali jsme, jaký je rozdíl mezi „vláčkodromem“ a modulovou železnicí.
Pusťte si 84. Dopravní podcast.
___
Dopravní podcast od roku 2015 natáčí Ondřej Matěj Hrubeš (šéfredaktor dopravního magazínu MHD86.cz) a Roman Hloch (jeden ze zakládajících členů stránky Tramvaje v České republice).
- Kdo smí fotit v areálech pražského dopravního podniku?Dopravní podnik hlavního města v Praze má jasně stanovené interní normy ohledně fotografování a zveřejňování záznamů ve svých areálech. Tyto normy jsou zahrnuty v Etickém kodexu DPP, Pracovním řádu DPP a dalších vnitropodnikových předpisech. Pokud jste … Pokračovat ve čtení
- Bateriový vlak se představí v OstravěPořadatel veletrhu Rail Business Days oznámil, že na letošním červnovém veletrhu bude představen bateriový vlak řady 690 – RegioPanter.
- 8. května ovládnou trasu metra C historické soupravyVe středu 8. května 2024 bude Praha oslavovat výročí 50 let metra jízdami historických souprav na lince C. Jako první vyjede v 9.19 z Kačerova na Florenc historická třívozová souprava ze zahájení provozu metra v roce 1974. Vlaky Ečs budou do 16:00 jezdit na nejstarším úseku … Pokračovat ve čtení
- DPP vymění pražce, kolejnice a výhybky na traťových kolejích vedoucích ze stanice Depo Hostivař do stanice SkalkaNa traťových kolejích vedoucích ze stanice Depo Hostivař do stanice Skalka bude Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) od středy 8. května 2024 měnit dožilé dřevěné pražce za betonové a s nimi také kolejnice a … Pokračovat ve čtení
- Odklízení vykolejených vozů po nehodě u Klínce začne ve čtvrtekČeské dráhy začnou ve čtvrtek 9. května od 8 hodin ráno s odstraňováním dvou vykolejených vozů motorové jednotky řady 814, které u Klínce vykolejily minulý týden. Pomocí nehodového vlaku s jeřábem dojde k nakolejení vozidel, které budou z místa … Pokračovat ve čtení