Zápisky občasného tramvajáka (5): Na tramvaji vlajky vlají

Byla to moje druhá samostatná jízda, sváteční 16/205. 100% nízkopodlažní víkendová výprava z Kobylis opět zaručovala jízdu s 14T. Ale jakým? Dočkám se konečně faceliftu? 

Ve výpravně si přebírám klíčky od vozu čísla #9132, stojí mi na 17. koleji. První kolej je blíže k výpravně, tedy musím projít skoro celý dvůr. Sakra, už chci vědět, co je to za vůz. Na 16. koleji stojí eRPesa, vedle nic. Můj vůz je totiž vzadu na druhé pozici. Přibližuji se, a je tam! Faceliftová kráska s vlajkami.

Výjezd na trasu linky č. 16 byl z Palmovky na Lehovec. Toho dne ale od půlnoci do poledne byla v úseku od Vysočanské po Starý Hloubětín výluka, a tak se linka č. 16 točila společně s linkou č. 14 ve smyčce Vysočanská. Super, další poznaná smyčka. Během kurzu jsem jí navštívil jen jednou, to proto, že jsme nechtěli překážet 14tce. 

Průjezd přes město byl v klidu. Dojíždím ke Kotlářce, k rozjezdové koleji do obratiště. Linka č. 16 ve smyčce manipuluje na vnitřní koleji. Projíždím výhybkou na hlavní trati, křižuji Plzeňskou, ale výhybka se mi na vnitřní kolej nepřehodila. Respektive zůstala přehozená na vnější kolej. Ale byla už v bloku, a tak jsem ji nemohl přehodit dálkově. Musel jsem vyjít ven a výhybku přehodit ručně. Pěkně jsem zablokoval auta na Plzeňské.

Cesta zpátky přes město na Vysočanskou opět v pohodě. Nic zajímavého. Několikaminutový obrat ve smyčce a vyrážím na Kotlářku. A tak to bylo po zbytek směny.

Jen jsem si celou šichtu užíval pohledu na vlající konce vlaječek. Abych měl výhled, jezdil jsem jako jezdec. Se sedačkou co nejvíce nahoře. Když se vlaječky do sebe zamotaly, měl jsem nutkání jít ven a rozmotat je. Jsem prostě perfekcionista.

Text: Karel Martinů


O seriálu Zápisky občasného tramvajáka

Když se splněný sen stává skutečností, aneb vzpomínky na směny jednoho nového pražského řidiče tramvají. Přeci jen, řidič brigádník vnímá na rozdíl od stálých řidičů svojí každou směnu o něco více. To proto, že se v ulicích nepohybuje tak často. Začtěte se do zápisků člověka, pro kterého řízení znamená odpočinek a tramvaje jsou jeho zálibou.