Před několika měsíci proběhla v Praze rekonstrukce tramvajové trati v oblasti ulic Bolzanova, Opletalova a Senovážné náměstí. Součástí byla i příprava na obnovení tramvajové trati v ulici Opletalova. Pražský dopravní podnik (DPP) by trať v Opletalově ulici chtěl obnovit v co nejkratší době. Sloužit má při plánované rekonstrukci stanice metra Florenc. O podrobnostech informuje čtenáře dopravního magazínu MHD86.cz Daniel Šabík, vedoucí odboru Komunikace DPP.
Jak bude vypadat obnovená tramvajová trať v Opletalově ulici a jak bude řešena dočasná konečná? Ostrovní nástupiště, dvě boční nástupiště, nebo řešení typu Pankrác?
Obnovená TT v Opletalově ulici bude ukončena dočasnou konečnou formou úvratě, na obdobném principu jako na Pankráci, v tomto případě ale dvoukolejně. Koordinační situační výkres z projektové dokumentace posíláme v příloze.
Kdy je v plánu provést uvedení odstavných kolejí do provozu?
TT v Opletalově ulici bychom chtěli uvést do provozu pokud možno v co nejkratším možném termínu, aby dle harmonogramu stavebních prací výměny stropní desky stanice metra Florenc mohla sloužit pro náhradní tramvajovou dopravu. Nejpozději by to mělo být v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku. S připojováním kusých kolejí začneme ještě letos v průběhu listopadu, jakmile dokončíme rekonstrukce TT v oblasti Prahy 7, následovat bude trakční napojení tratě.
Půjde jen o dočasnou stavbu spojenou s opravou stanice metra C Florenc a nebo zůstane trať využitá i pro budoucí propojení tramvajové sítě Hlavní nádr. – Muzeum?
Nebude se jednat o jednorázovou stavbu, do budoucna počítáme s využitím tratě pro budoucí TT směr Muzeum.
V jakém termínu má proběhnout rekonstrukce stanice metra C Florenc?
… pokračování pro předplatitele na Patreonu.