Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) získal pravomocné stavební povolení na druhou etapu nové tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Slivenec. Díky tomu bude DPP moct dostavět koncový úsek Holyně – Slivenec včetně smyčky a upravit zastávky Holyně do konečné podoby. Na zhotovitele stavby bude DPP nyní připravovat veřejnou zakázku, kterou plánuje vyhlásit v průběhu letošního léta. Současně se bude ucházet o možnost spolufinancování výstavby z prostředků Evropské unie z Operačního programu Doprava. Zahájení samotné stavby DPP předpokládá na jaře příštího roku.
Holyně – Slivenec je druhý a koncový úsek nové tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Slivenec. Je dlouhý cca 500 metrů a zakončen smyčkou o celkové délce zhruba 600 metrů. V tomto úseku se počítá s jedním párem zastávek Slivenec situovaných přímo v obratišti. Stavbu první etapy, tj. zhruba kilometrového úseku ze smyčky Sídliště Barrandov do Holyně, DPP nyní realizuje, zprovoznit ji plánuje letos na jaře. V Holyni bude trať končit dočasnou úvratí, na kterou naváže druhý úsek. Tramvajová trať bude za úvratí pokračovat směrem ke křižovatce ulic U Náhonu a K Barrandovu. Před křižovatkou se obloukem stočí k ulici U Náhonu, kterou překříží pod téměř 90°úhlem, dále bude pokračovat západním směrem podél ulice K Barrandovu a po zhruba 250 metrech bude ukončena smyčkou. Obratiště Slivenec bude jednokolejné se dvěma předjízdnými kolejemi, s kapacitou až pro deset tramvají typu 15T.
Druhý úsek nové tramvajové tratě a smyčka Slivenec budou navazovat a dopravně obsluhovat nejen stávající, ale i plánovanou bytovou zástavbu v oblasti včetně nově vznikající obchodní vybavenosti. Hlavní město Praha také prověřuje možnost vybudování P+R parkoviště u připravované tramvajové smyčky Slivenec.
„Získali jsme stavební povolení na další etapu stavby tramvajové trati do Slivence. V okolí nové trati vyroste nová městská čtvrť pro 8 000 lidí. V okamžiku jejich nastěhování už tam ale budou mít přivedenou tramvaj, která je pohodlně dostane do centra města. Stavět nová města ve městě a zároveň i dopravní infrastrukturu, díky kterému bude dobře fungovat, je jediný správný přístup k rozvoji města. Napravujeme historickou chybu, kdy okrajové městské části trpěly tím, že do nich nevedly koleje a místní se musely spoléhat pouze na autobusy,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora a předseda dozorčí rady DPP.
„Pravomocné stavební povolení pro tramvajovou trať do zastávky Slivenec je dobrou zprávou pro naši městskou část. Jedna bude mít část obyvatel Slivence i Holyně zastávky tramvaje v dosahu pěší chůze, ale hlavně doufám, že zde hlavní město urychleně vybuduje P+R parkoviště. Vždyť to byl hlavní důvod, proč Praha před více než 20 lety rozhodla o prodloužení tramvajové tratě až do této zastávky. Po vzniku zón placeného stání na Barrandově je jasné, že vybudovat tento typ parkoviště je v této lokalitě absolutně nezbytné,“ uvedla Jana Plamínková, starostka městské části Praha – Slivenec.
„Mám nesmírnou radost, že se nám podařilo získat pravomocné stavební povolení na druhý úsek nové tramvajové tratě do Slivence včetně smyčky, která je z hlediska organizace provozu pro nás zde velmi důležitá. Úvrať v Holyni je na rozdíl od smyčky málo kapacitní, považujeme ji za dočasné řešení, které bychom rádi využívali co možná nejkratší dobu. Nyní je potřeba dokončit majetkoprávní vypořádání stavby, připravit projekt na stavbu a zadávací dokumentaci pro veřejnou zakázku na zhotovitele. Vyhlásit ji plánujeme v průběhu letošních letních prázdnin. Stavět bychom chtěli začít co nejdříve, bude ale záležet na průběhu tendru. Zahájení stavby předpokládáme na jaře příštího roku,“ dodal Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.
TZ DPP, foto: Daniel Šabík, DPP